Slovinsko

Z Necyklopédia

Slovinsko je krajina na severe Balkánu v Európe, ktorú si často mýlia so Slovenskom. Preto je pravdepodobné, že aj vy hľadáte informácie o Slovensku, a nie o Slovinsku. Ak sa však predsa len chcete dozvedieť niečo aj o Slovinsku, čítajte kľudne ďalej.

Slovinsko
Tipická Slovínska vlajka

[upraviť] História

Dejiny Slovinska napodiv nie sú veľmi spojené s dejinami Slovenska. Na území dnešného Slovinska sa pôvodne rozprestieralo kráľovstvo Chlpáka Umcha Gulu, bratranca Tlapáka Umba Gulu. Okolo 6. stor. P.V.T. sa tu usadili Kelti, potom Ilýri, Rimania, až sem v 5. storočí prišli Slovania Slovinci. Tí si neboli schopní spraviť poriadky s vlastným štátom, a tak boli súčasťou Franskej ríše, Českého kráľovstva, Uhorska, či Juhoslávie. Až v roku 1991 sa osamostatnilo. Od roku 2003 je členom LFS, ligy spriatelených štátov so Slovenskom.

[upraviť] Geografia a obyvateľstvo

Slovinsko má rozlohu oveľa menšiu ako Slovensko. Aj obyvateľov má menej, iba asi 2 milióny. Na severe krajiny sú Júlske Alpy - jediné pohorie, ktoré je tu vyššie ako Tatry, čo dosť štve aj Jána Slotu, ktorý už viackrát podal návrh na odpálenie Triglavu (2864m) tak, aby mal menej ako 2655 metorv, Žiaľ, jeho návrh v NR SR neprešiel a tak zrejme jedinou možnou alternatívou je nabúrať do Triglavu Jankovým požičaným lietadlom pri ceste do Chorvátska.

Slovinci sú dosť hanbliví ľudia, von chodia väčšinou iba s tričkom s nápisom „Ja nie som Slovák“. O tom by vedel rozprávať aj Honzík Novotný, ktorý sem v lete chodieva na dovolenky. Dokonca o tom porozprával aj jednu historku:

[upraviť] Honzíkova historka

Rozpráva sám Veľký Čech Honzík: „Víte, byla to myslím neděle, když jsem s mou Romankou jen tak šlapal po pláži. Po pár minutach mi začalo být podezřelé, že všichni lidé nosí trička s nápisem Já nejsem Slovák. Řekl jsem Romance, proč takové nemáme taky my! A protože poblíž nebyl žádný obchůdek s prádlem, požádali sme místní pár, jestli by nám ty svoje trička neprodali. Ti s panikou utekli. Pak jsem si uvědomil, že Romanka je vlastně Slovenka a že by tedy takové tričko nosit neměla. Ještě že jsem ty trička nekoupil, vždyť bych je měl navíc!“ Potom sa Honzík začal nekontrolovateľne smiať, bohužiaľ, tomuto vtipu zjavne rozumel len on sám.

[upraviť] Významní rodáci

Zatiaľ sa tu nikto známy nenarodil, hádam sa to v blízkej budúcnosti zmení.

[upraviť] Turistický ruch

Dosť často sem chodia aj turisti, nielen Hozník. Medzi hlavné lákadlá patrí historické hlavné mesto Ľubľana s peknými parkami a smetiskami či jazero Bled, ktoré je známe tým, že sa tu utopil kapor Bonifác Starý, zakladateľ panovníckej dynastie kaprov zo Slovenska. Avšak môžete predsa len navštíviť aj Jadranské mori pri Kopri a Portoroži, no nepýtajte si od domácich tričká!

[upraviť] Pozri tiež

Necyklopedické štáty

Globe

Tieto sú vraj naozaj:
Afg 3D 12 AfganistanFlag of England AnglickoStandard of the President of Bulgaria BulharskoFlag Czech republic ČeskoNew Chinese Imperial Flag ČínaFlag of Dubai DubajFlag of Egypt EgyptEu flag Európska úniaState Flag of Finland (bordered) FínskoFlag of Free France FrancúzskoAlternative flag of greece 2.svg GréckoFlag hnkg Hong KongCroatian flag ChorvátskoFlag-of-Israel 12 IzraelFlag of India 12 IndiaÍrskoFlag of Japan JaponskoCannabis marijuana leaf parody flag KanadaKosovo State Flag KosovoFlag of Cuba 12 KubaLíbyaHunFlag MaďarskoFlag of Mongolia MongolskoFlag of Germany (state) NemeckoFlag of Norway.svg NórskoPoľskoAustrian State flag RakúskoFlag of Romania 12 RumunskoFlag of Russia Rusko500px-Flag of Slovakia SlovenskoFlag of Slovenia SlovinskoFlag of Serbia SrbskoFlag of Italy TalianskoFlag of Turkey 12 TureckoUkr vlaj UkrajinaFlag of America USAFlag of the United Kingdom Veľká Británia