Slovnaft

Z Necyklopédia

WMD-chemical Bacha tu to smrdí chemickou gebuzinou
Aj takou ako napríklad Ropa

Slovnaft vykon

Pohľad na Slovnaft pri plnom výkone.

Slovnaft 1

Rafinovaní ropní rafinéri pri spúšťaní ropného rafinéra v ropnej rafinérii Slovnaft v roku 1962.

Slovnaft a.s. je najväčšia rafinéria na Slovensku a v priľahlej galaxii. Nachádza sa v Bratislave, v mestskej časti Rúžinov-Kvetinkovo. Nadväzuje na rafinériu Apollo 13, založenú v roku 1895 P.V.T., ktorá bola v júni 1944 P.V.T. zničená leteckými náletmi spojeneckých fašistickomaďarských vojsk. V roku 1946 boli pozostatky Apolla znárodnené odkúpené a v roku 1949 premenované na Slovnaft, ktorý ale nie je právnym nástupcom Apolla 13 ale Apolla 11. V roku 2000 sa stal súčasťou skupiny MOL Group, ktorá v súčasnosti vlastní skoro všetky akcie Slovnaftu okrem jednej. Tú vlastní Chuck Norris.

Slovnaft dokáže spracovať ročne toľko ton ropy, koľko dokážu Američania vybojovať vyťažiť za jeden jediný deň. Slovnaft v súčasnosti prevádzkuje 209 črpkacích staníc na Slovensku, čo je o 47 menej ako P.V.T..

Akciová tunelárska spoločnosť Slovnaft bola založená 1.mája 1992 P.V.T.. Vznikla z čiastočne rozkradnutého štátneho podniku (predtým národného podniku), vytvoreného ťesko-slovenskou vládou 1. januára 1949. Dnes Slovnaft je. Je to neuveriteľné ale ešte stále.

Oddelenie vedecko-technického pokroku a ekologického napredovania vyvíja prevratnú technológiu, ako vyrobiť zo splaškov z blízkej čistiarne odpadových vôd náhradu za ropu.

[upraviť] Produkty rafinovania

  • Svieži vzduch do každej domacnosti
  • Čerstvá voda do Dunaja
  • Perlivé malinovky veselých farieb
  • Vazelína a iné lubrikanty pre intímne použitie