Spisovateľ

Z Necyklopédia

HirtVanitas.jpg

"Spisovateľom etoho listu nie moja mangel, spisovatelom tvoja mujer!"

- Milan kňažko, kandidát na prezidenta galaxie

Spisovateľ je taký týpek, ktorý sa nechce zdržovať chodením do práce. Namiesto toho sa venuje užitočnejšej činnosti a to, že sedí doma a venuje sa vareniu kávy, fajčeniu cigariet, poprípade aj chlastu, či iným nerestiam. Popritom upokojuje svoje okolie tým, že hovorí čosi o písaní, čo je vlastne spájanie rôznych slov. Výsledným dielom spisovateľa je nejaké literárne dielo.

Na rozdiel od iných, čo píšu, nemusí mať taký spisovateľ žiadne extra vedomosti a už vôbec sa od neho neočakáva, že sa bude držať takých trápností ako sú fakty. Správny spisovateľ nehľadá vzory a vyhýba sa kontaktom s realitou, nemusí sa držať nejakej konkrétnej pravdy. Opak je pravdou, lebo u spisovateľa v podstate platí priama úmera: čím viac sa drží mimo reality, a vie svojej obeti, čitateľovi, podstrčiť svoju pseudopravdu tým je viac považovaný za väčšieho umelca.

Dobrý spisovateľ je teda ťažký promiskuitný podvodník, ktorý podvádza okrem seba všetkých. Má tendenciu byť závislý na alkohole, je osamelý obľubuje a ponurnú atmosféru, je hundroš, býva posadnutý, psychicky nezrelý, nezriedka je manicko-depresívny, nudný, ľahko sa stáva agresívnym. Úspešný spisovateľ, podobne ako aj iní umelci, za svoju slávu vďačí tomu, že „padol do oka“ niektorému bohatému a vplyvnému mecenášovi. Mecenáš je ten, ktorý pomáha spisovateľovi s vydaním jeho umeleckého diela.

Banas1.jpg

Aj tento ľudo si hovorí spisovateľ ale pritom je to obyčajný knosáč

Spisovateľ býva, podobne ako aj iní ľudovia, prvý aj druhý (prvočíslo), no bývajú ich aj viaceré (nečíslo) druhy. Poznáme teda takéto základné typy spisovateľov:

Profesie.png Remeslá

AutobusárCelebritaDoktorGeológHajzelHasičHerecKamionistaManažérNovinárPolicajtPolitikPosranecPrezidentProfesorProstitútkaPápežRedaktorRevízorSpevákSpisovateľStarostaŠoférVedecVekslákVojakZlatokopkaZolotechnik

V iných jazykoch