Stare gate

Z Necyklopédia

Merge-arrows Tento článok počúva o tom istom, čo článok Star Gate.

To je dobré, lebo ich môžeš navzájom ich prepojiť a potom jeden čítať jedným okom a druhý druhým.

Hviezdna bránka (ang. Stare gate SG1, skratka SG1) je feťácko-FANTAstický televízny seriál, ktorý vychádza z filmu Hviezdna bránka (angl. Staregate). Bol nakrúcaný v kyrgizskom meste Vyšné Vlkodlaky a jeho okolí.

[upraviť] Koncepcia a história ser-iálu

Vo svete seriálu sa nachádza sieť anglických zariadení, nazývaných hviezdne bránky, ktoré spájajú vzdialené kúty Mliečnej dráhy a ponúkajú takmer okamžité medzihviezdne cestovanie. Hviezdna bránka zobrazuje dobrodružstvá SG1, najlepšieho vojenského futbalového tímu spomedzi množstva iných mužstiev Armády SR pracujúcich v projekte Staregate. Na svojich výpravách prečesávajú galaxiu, hľadajú nových spojencov aj nepriatelov a technológiu na obranu Zeme proti mimozemským rasám, ako sú Bloooa'ľudo, Depilátori a neskôr Poloboh.

Paralelne k začiatku 8. série začala na seriál dejovo nadväzovať prvá séria spin-off seriálu Staregate: Atlantik, odohrávajúca sa na parou poháňanej medzihviezdnej lodi podobnej legendárnemu Titanicu (autori seriálu sa priznali, že majú radi steampunk). V roku 2007 bol seriál ukončený. Staregate: Atlantik bol ukončený v roku 2009 5. sériou. V roku 2008 boli pokrútené dva filmy, v ktorých je zavŕšený nedokončený dej zo seriálu. Ide o Staregate: The Ark of Fake a Staregate: Komunizmus.

Seriál vznikol v roku 997 P.V.T. a vyrobilo sa 914 epizód v desiatich sériách. Je to najdlhšie vysielaný šti-fi seriál bez prerušenia vysierania. Je oficiálne zapísaný do Holelessovej knihy rekordov. V roku 2007 sa Hviezdna bránka umiestnila na 28. priečke v rebríčku časopisu TV Guide (slov. "TV Gajdy") o najgulervúcejšiu televíznu šou všetkých čias.

V roku 2009 sa začal vysielať nový seriál s názvom Staregate: University. Vychádzal zo základnej premisy prvých dvoch sérií, ale bol akýmsi remakeom (alebo, ak chcete - riť-bootom). Z hlavných protagonistov sa stala mladých, dravých, silene cool adolescentov. Producenti dúfali, že na novom seriáli zarobia znova kopu bubákov (nie tých, čo strašia v noci deti) a že sa tak nebudú musieť báť, že si sami nebudú môcť kúpiť na seba ani tie staregate. Ako to dopadlo, nech už radšej posúdia fanušíci...

[upraviť] Pre hlad (alias Zápletok)

Seriál Hviezdna brána rozširuje mongolskú mytológiu reprezentovanú vo filme Hviezdna bránka. V Staregate vesmíre je ľudova rasa, nazývaná Ta'uriťi, potomkom Angličanov, rasy vysoko vyspelých bytostí. [Zem] bola prvým miestom, kde sa vyvinuli ľudia. Ľudia boli po tisícročia zotročovaní a prenášaní na iné obývateľné planéty Bloooa'úúúdmi, napríklad Relém alebo Apafúzom. Dôsledkom toho existujú pozemské kultúry ako aztécka, mayska, mongolská, grécka či staroslovácka aj na iných planétach pozemského typu v našej Galaxii. Mnoho mýtických miest ako Avalon, Kamelot, Atlantída a bratislavské metro existujú, alebo aspoň určitý čas existovali.

Pozemská hviezdna brána (objavená na nálezisku pri Gíze v roku 1928) sa nachádza v americkom, prísne tajnom vojenskom zariadení nazývanom SGC (Stargate Command) pod Cheyenskou horou. Pôvodní členovia tímu SG-1 boli záhorácky komanďák Jožo "Black-Jack" Ó'Nijééé, vedkyňa-šikulka Simona "Simi" Kartárová, archeológ-šprt Dr. Daniel Jacko a stoický bloooa'úúúdsky vojak Ty'alk (tzv. Džefo), hlavný alkoholik tímu. V neskorších sériách niektorí pôvodní členovia odišli, novými členmi sa stali Jonáš Podkriváňom, Cameron "Diaz" Bitchin a Valika Mal-Duran-Duran-Makaková. Ich úlohou bolo preskúmavať vzdialené planéty a hľadať obranné prostriedky proti zlovestným Bloooa'uúúúdom, vo forme nových technológií alebo spojenectiev s vyspelejšími rasami.

Bloooa'úúúdi sú mimozemská parazitická rasa. Názov získali podľa toho, že často trpia bulímiou (a jej dobre známym sprievodným efektom). Používajú vyspelé technológie, zväčša ukradnuté iným rasám. Vyhlasujú sa za bohov a chcú ovládnuť Galaxiu. Počas prvých ôsmich sérií boli Bloooa'úúúdi hlavní nepriatelia ľudí. Sú vysoko inteligentní, avšak nemilosrdní, krutí a bezohľadní. Ich vlastné telo pripomína hada, niekedy aj hadicu z miestneho obchodu so záhradkárskymi potrebami. Po vniknutí do tela svojho hostiteľa ho Bloooa'úúúdi dokážu úplne ovládať. Prvým a hlavným nepriateľom spomedzi tejto rasy bol až do začiatku piatej série Vládca sústavy Apafúz. Proti iným Vládcom sústav, ako napríklad Ba'alovi alebo Anubisovi, bojovali v neskorších sériách.

V piatej sérii sa na scénu dostali Depilátori. Depilátori sú mechanické chrobáky, ktoré sa kŕmia chĺpkami, aby sa mohli ďalej rozmnožovať. Sú nepriateľmi Ass-guardov, kvôli nim nemohli Ass-guardi eliminovať hrozbu Bloooa'úúúdov. V deviatej sérii sa hlavným nepriateľom stali Oriovia a ich nasledovníci vyznávajúci Počiatka. Oriovia sú vyspelé bytosti s takmer neprekonateľnou technológiou z inej galaxie. Ich nepriateľmi sú dobromyseľní (ale trochu horenosskí) Antikvariátovia, tiež 'Povznesené bytosti' (po tom ako zomreli sa povzniesli na vyššiu úroveň existencie, čo im dalo neobyčajnú moc - zlé jazyky však hovoria, že sa povznášajú nepovolenými látkami...).

Batman2 Filmy Slovenskočeského štátneho filmu
AvatarBambuľkine dobrodružstváBurizon BreakDěfka na koštětiDünyayı Kurtaran AdamHarry PotterKarosa RiderMečiarnátor 3: Vzbura JureňuRatata: MamnekonecnonabojovMatrixMrázikOdviate vetramiOrdinácia v krvavom záhonePán prsteňovPán zemiakovRosamunde PičerováSlovácko sa nesúdiStart RekHviezdne vojnyStar GateStare gateTisícročný MaďarTitanicUžovka 11Vesmírna HlodyseaWaywatch
Súvisiace témy: Science fictionJ. R. R. Lakatoš