Stealth

Z Necyklopédia

Muran

Tretia neviditeľná divízia Námornej pechoty Armády Slovenskej republiky podporovaná Štvrtým neviditeľným leteckým zväzom tiahne popri Muráni na Revúcu

"Kedy sa vojak maskuje? Vojak sa maskuje vždy!!!"

- plk. Ivan - študentom vojenskej katedry

Stealth je anglické slovo dnes označujúce najmä vojenské technológie zaručujúce „neviditeľnosť“. V skutočnosti to slovo znamená „kradmý“, „zakrádavý“, čo v armáde nie je naozaj nič výnimočné (viď citát).

[upraviť] História

Kradmá technológia (stealth) sa začala používať už v najstarších časoch vojenstva. Na našom území ju pravdepodobne ako prvý použil Riman-cár pod bližšie neurčeným „hradom na vysokom brali“ (Devín to asi nebude). Použitie bolo neúspešné, pretože staroslovenskí mariňáci útok odhalili a použitím technológie kamidze následne odrazili. Udalosť dokazujú nasledujúce verše:

"A ty mor ho, hoj mor ho, detvo môjho rodu, kto kradmou rukou siahne na tvoju slobodu, ..."

- slovenský mariňák

[upraviť] Súčasnosť

Dnes už táto technológia dosiahla takmer absolútnu dokonalosť. Absolútnou svetovou špičkou je opäť („opäť“ bude asi nejaké nečíslo!) Armáda Slovenskej republiky, ktorá už je naozaj takmer neviditeľná. Jediné, čo z nej ešte vidieť, sú dva zastaralé Migy a tridsať postarších tankov, ktoré preto už armáda nepoužíva. Armádu nevidí ani minister národnej obrany, takže musí používať (súdom nepovolený) odposluch, aby sa vôbec dozvedel, čo jeho armáda robí. Ovčania si myslia, že nič, čo však môže, ale nemusí byť pravda. Minister nám to, samozrejme, nemôže prezradiť, pretože je to tajné, ako všetko, čo súvisí s armádou. Unikli však informácie, že to nejako súvisí s kradmými spôsobmi alebo kradnutím, či tak nejako. Redakcia Necyklopédie vie ako to je, ale nepovie.

Objavujú sa náznaky, že Slovensko bolo v technológii stealth dostihnuté Ruskou armádou. Táto obsadila východnú Ukrajinu, ale nikomu sa zatiaľ nepodaril ani jeden záber Ruských vojakov či techniky. Ani americké satelity nezaregistrovali nič. Toto je výzvou pre slovenských inžinierov, aby nezaspali na vavrínoch.

Zbrane
Child02 Atómový bimboBazukaBombarďákyBomboniéraGlockGumipuškaJadrová hlavicaHlavodrťKalašnikovMačkopalNapalmPAUKPäsťPištolPuškaSamopalSamove zásobníkySexbombaStealthTankVáľok GAR15