SuperStar

Z Necyklopédia

"Ах я очень старый, я очень старый... Как Американцы говорят, я Суперстар."

- Leonid Iljič Brežnev - generálny tajomník ÚV KSSZ a predseda Prezídia Najvyššieho sovietu Sovietskeho zväzu, nositeľ 7848 najvyšších vyznamenaní
Super srall
Tomas BezBabky
Tomáš Bezbabky sa stal miláčikom všetkých báb aj politikov

SuperStar (alebo aj 呕像, アイドル, či Idol, v USA aj American Idol) je licenčná reality show, ktorá má za úlohu prepierať mozgy užívateľom mobilných telefónov a nasierať členov rodín, ktorí by si radšej pozreli reklamné brejky na iných televíznych staniciach.

[upraviť] Scenár SuperStar

Scenár tejto tzv. súťaže je komplikovaný:

  • Časť prvá: Kastingy - jej úlohou je nazbierať čo najviac idiotov (tzv. Hviezdnu rotu) a nejaké potencionálne celebritky, ktoré vyberú staré oprdené ako aj mladé celebrity nazývané aj akože „porota“. Počas kastingov je potrebné vyrobiť niekoľko průserov. Je ideálne ak sa v porote nachádza jedno arogantné prasa a dobrý a zlý policajt. Ako provokatéri fungujú počas celej SuperStar dvaja ďalší „dobrí“ policajti, ktorí majú za úlohu hecovať labilných jedincov. Ak nehecujú sú nahovno. Neni o čom točiť.
  • Časť druhá: Divadlo - toto divadlo musí byť. Využíva sa pri ňom efekt lability unavených ctižiadostivcov.
  • Časť tretia: Dlhá míľa - patetická sračka, pri ktorej sa rozhasené egá tzv. súťažiacich masírujú falošným pocitom dôležitosti a vidiny úspechu. Deti to žerú a diváci asi tiež.
  • Časť štvrtá: Semifinále - lacnejšia verzia piatej časti, ktorá má za cieľ naučiť divákov reklamných brejkov niekoľko bezvýznamných mien budúcich účinkujúcich. Zároveň je treba natrénovať divákov na počúvanie dookola tých istých bezvýznamných sračiek, ktoré sa nazývajú „hodnotenia poroty“.
  • Časť piata: Finálové kolá - cirkus zmesi revu a karaoke, poletovania plyšových mŕtvol, falošných objatí a úsmevov, vyplakávania a reklamných brejkov.

SuperStar je pódiová show. V podstate ide iba o kšeft. Čím väčší humbug je okolo všetkého tým lepšie. Hudba je až na poslednom mieste. Ľudia sú umelo vťahovaní do fungovania (vraj) hlasovaním pomocou SMS. Toto hlasovanie nemá v scenári iný zmysel iba evokovať u divákov pocit spoluúčasti na rozhodovaní o „osude“ budúcich hviezd šoubiznisu. Je to kravina, lebo podobne ako pri voľbách poslancov do parlamentu. Aj v tomto prípade rozhoduje manipulácia, ohlupovanie más a omieľanie tých istých zaujímavo tváriacich sa blbostí.

[upraviť] SuperStar a Slovensko

Ako každý správny komerčný hnoj ani SuperStar nemohla Slovensko obísť. Trvalo to ale trochu dlhšie, lebo komerčné médiá si uvedomovali, že produkcia tohto formátu spolu s kúpou licencie je predsa len tak trochu drahý špás. Preto sa krajina pod Tatrou rozhodla, že prvú seriu naštartuje za peniaze daňových poplatníkov a koncesionárske poplatky vo verejnoprávnej STV.

[upraviť] Galéria osobností

[upraviť] Videotéka

Jedno z finálových kôl
SOS - Superstar hladá Slovensko05:19

SOS - Superstar hladá Slovensko

Rozhodnutie
SOS - Superstar hladá Slovensko - Vypadnutie03:41

SOS - Superstar hladá Slovensko - Vypadnutie