FANDOM

Tanier
Gusanos
Tanier so žrádlom
Taormina - Parabola satellitare-meridiana - Gennaio 2006 - Foto di Giovanni Dall'Orto
Taliansky tanier, ktorý sa využíva aj ako slnečné hodiny.
BendaSpace
Lietajúci tanier je obľúbený medzi vesmírnymi ľudami.

Tanier (nesprávne aj UFO, či Frisbee; maď. térítéken) je vyspelý vynález ľudov. Vynašiel ho asi v roku 1500 P.V.T. Jevgenij (počuj Geňa) Tanierov[1]. Jeho vynález predstihol dovtedajšiu (aj neskoršiu) dobu, keďže v tej dobe nejestvoval žiaden príbor ani nič podobné, čo znamenalo, že tanier bol každému vlastne aj tak len na piču[2].

Tanier sa stal aj terčom kritiky cirkvi (prakticky ako každý vynález od pästného klína po Wi-Fi). Tá vravela že je dehonestujúce ukladať na tanier chlieb čiže božie telo. Cirkev vyhlásila Jevgenija (Geňa) Tanierova za kacíra a kvôli svojmu vynálezu, ktorý bol považovaný za najväčšiu urážku Cirkvi, bol Jevgenij (Geňo) nútený utiecť z matičky Rusi do pokrokovejšieho Somálska. Netušil on, že sa tanier stane jednou z najpoužívanejších súčastí stolovania, po štamprlíku, poldeci a vedre.

Vývojové etapy taniera Edit

Prvým tanierom bol kamenný tanier. Skonštruoval ho sám Tanierov. Jeho tvar vymýšľal dvanásť rokov a ďalších dvadsať ho vytesával z kameňa (z porfyrického dioritu). Po tom čo Cirkev uznala tanier za povolenú relikviu, čo bolo asi 700 rokov po smrti Jevgenija (Geňa) Tanierova, tanier sa začal meniť. Z pôvodného kusa kameňa (šutra) ktorý 20 rokov tesal sám Tanierov, sa zmenil na tanier aký poznáme dnes, a to tým že sa okraje zakrivili nahor, čo opäť pobúrilo Cirkev. Neskôr sa menil už len materiál, cez porcelán, hlinu až k dnešnému ušľachtilému plastu.

Využitie taniera Edit

Tanier a jeho funkcie okrem jedenia:

Tanier ma na svedomí niekoľko ľudských životov. Či už utopením sa v tanieri (chudery muchy... aj to sú len ľudia, či?), trafením do hlavy tanierom resp. taniermi a podrezaním si žíl tanierom, prehltnutím taniera.

Vyšľachtené plemená tanierov Edit

Taniere sa dostali aj do rúk Mičurina a podobných vedcov. Vznikli tak diela ako napríklad:

  • Lietajúci tanier - vznikol krížením s raketou. Vymysleli ho mimozemšťania, je veľký, bliká farebnými svetielkami a naháňa hrôzu protivzdušnej obrane[3].
  • Tanier na príjem satelitného signálu (ľudovo prezývaný anténa) - je špeciálne vycvičený tanier, ktorý vám zabehne do najbližšej predajne po signál. Je vode odolný, často sa vyskytuje na satelitných sídliskách a priľahlých osadách. Bezdomovec vždy začína stavbu obydlia práve tanierom.
  • Dezertný tanier - t.j. tanier púštny. Videl ho iba dezertér Dezider Lakatoš, aj to iba v Mongolsku.
  • Šerbeľ - vlastne toto ešte nie je oficiálne uznané za tanier... údajne preto, lebo je vraj na hovno stráca svoje šance od vtedy, čo sa svete objavili hajzli.

Poznámky Edit

  1. Existuje teória, že Tanierov bol starým Slovákom a jeho meno je odvodené z typicky východoslovenského "Ta ňe?".
  2. Odtiaľto bol už len krôčik k vynálezu hygienickej vložky a kultúrnej vložky.
  3. Obrana proti vzduchu - nevieme, na čo je to dobré, ale majú ju aj vyspelé krajiny, napríklad Česko
Necyklopedické veci
500px-Blacksmith anvil hammer svg

BaranicaBrúsny papierČiapkaDívadloDvereFrasGuličkové peroIzolačkaKladivoKobloLopataMerkurMetlaMikrovlnkaNičNonameOknoRopaSmrťfónTanierTeplomerMalé tudleVeľké tudleVibrátorVydlyZápalkyZbraneZrkadlo

Tanga