Televízne noviny

Z Necyklopédia

"Sledovanie televíznych novín vám môže spôsobiť poruchu vnímania reálneho sveta"

- varovanie lekára
Tn1989.jpg

Aktuálny záber moderátora TN

Televízne noviny (skratka TN) sú noviny, ktorými sa nedá prikryť, preto, lebo ich vysielajú v televízii, t.j. elektrickej krabici a najnovšie už doske, ktorá sa ináč nazýva aj televízor. Je to problém, lebo keď zaspíte pri televíznych novinách, môžu potom na vás srať muchy.

Pri takých papierových je šanca, že pri spánku vás muchy osierať nebudú až tak intenzívne. Je to preto, lebo noviny mávajú formát od broadsheetu po tabloid a taký broadsheet pri svojich komfortne veľkých rozmeroch proti muchám dobre kryje.

[upraviť] Úloha televíznych novín

Hlavnou úlohou televíznych novín je ľudom prinášať informácie (správy) o rozbitých autách, autobusoch, hubách (t.j. ústach, nie o hríboch), o blbých rečiach a o vraždení ľudov. Správy sú zo sveta, z domova, ale i z krčiem a parlamentu.

Dobré je, keď sú hlavnými hrdinami televíznych správ známi ľudia, ako napríklad politici, policajti, celebrity a športovci. Tieto správy sú pre týchto hrdinov dôležité. Nie preto, lebo sú skloňovaní podľa tohto vzoru podstatného mena mužského rodu, ale preto, lebo majú zase svoju príežitosť mať svojich päť minút slávy a dôležitosti.

Platí priama úmera: čím väčšiu hovädinu „osobnosti“ spravia, tým je tých päť minút dlhších. Ak sa omylom dopustia dobrého skutku majú z toho hovno, lebo konkurenti ich pohotovo prehlušia průserom, ktorý ich skopne z tituliek. Prekaziť im to môžu iba živelné pohromy ako napríklad: povodne, zosuvy pôdy, zemetrasenia, požiare, voľby, bankové lúpeže, krviprelievania a výjazdové zasadnutia vlády.

Najsledovanejšie televízne noviny sú tie, čo začínajú o (aj po) 19:00 (niekedy skôr, niekedy neskôr, alebo po reklame). Niektoré podozrivo bezprůserové správy sú tiež väčšinou reklamy. Hlásatelia správ, musia mať vydesený pohľad a blahosklonný tón hlasu. Svojim prejavom prezentujú svoju informovanosť a fundovanosť k téme aj keď o nej vedia iba toľko, čo im čítačka vysvetlí.

[upraviť] Rozbor televíznych novín

Základom pre každé televízne aj netelevízne noviny je informácia, alebo skôr udalosť. Informácia v správach je (zase) priamoúmerná inteligencii informátora (redaktora TN). Po odhalení, spozorovaní alebo zistení tejto informácie - udalosti nasleduje akýsi druh umenia vyrobiť z každej zdanlivo banálnej udalosti pohromu a škandál, ktorý je doprevádzaný v televíznych novinách vážnym pohľadom, prízvukom a mimikou redaktorov. Toto umenie sa však vymyká bežným zákonom, kde všeobecne platí: „Neurobíš niečo z ničoho“.

Následný príklad: Autobus idúci po diaľnici D1 dostal šlusdefekt. A komentár z TV novín: „Autobus idúci po D1 spôsobil dopravný chaos a absolútne nebezpečenstvo. Vodiči sa takto do Bratislavy dostali až po hodinovom zdržaní.“ Potom sa na obrazovke objaví „dopravný expert“, ktorý opíše fatálne dôsledky zvýšenia počtu jazdných pruhov, či hrôzu z toho, že sa na D1 nedá ísť rýchlosťou 160 km/hod.

Aktívnymi pracovníkmi ktorí podávajú informácie v televíznych novinách by mali byť novinári. Zameriavajú sa na katastrofy, ľudské nešťastie ktoré sú volavkami pre servírovanie ekrytých reklamných vstupov. Dôležitou kategóriou sú napríklad „správy“ o pandémiách (nutnosti očkovania), lacných nehnuteľnostiach (alebo bytoch), možnom zdražení, či nedostatku tovaru (napríklad zimných (letných) pneumatík), či výhodných hypotékach (atď.). Toto sú príklady na spravodajstvo, ktoré je podprahovou manipuláciou t.j. vlastne platenou reklamou pre rôzne firmy, developerov, či bankových mecenášov médií. Ako je to s platením daní, či reguláciou reklamných časov je otázne.

Tento jav je aj určitým druhom umenia, ktoré sa ľudovo nazýva: „Upliesť z hovna bič...

Záver: Nevypláca sa pozerať televízne noviny, aj tak sa nedozvieme pravdu. Je lepšie si to ísť overiť do terénu, čo sa v skutočnosti stalo. Ideálnymi „terénmi“ sú v dedinách tetky pred obchodom, vo večerných hodinách, alebo keď je po výplate, či zima a v mestách treba ísť do krčmy. Však kde sa človek ináč za oných čias dozvedel, že „... v Sarajeve nám zabili Ferdinda!“.