Titanic

Z Necyklopédia

Titanic
Titanicreal
katastrofický film na motíve skutočnej udalosti
Produkcia filmu
Pôvod Hloyvúd
Žáner(-re) plávanie, potápanie
Rok vzniku 1912-1998
Filmová spoločnosť Líška z 20. storočia
Scenár: Jano Nakamere
Hlavné postavy:
Leonárdo Dyk Cáprio, dáka ženská...
Vedľajšie postavy
veľa: ďalších 2 221 ľudov...

Titanic (pre najväčší národ sveta známy aj ako 泰坦尼克號[1]) bola nepotopiteľná loď, ktorá sa preslávila okrem iného aj tým, že počas svojej prvej veľkej oficiálnej plavby v noci zo 14. na 15. apríla 1912 spracovala z pôvodného osadenstva lode v počte 2 223 ľudov až 1 517 z nich na vychladené krmivo pre morských živočíchov. Túto plavbu teda prežilo 32% pasažierov, z ktorých posledný umrel dňa 31. mája, 2009.

Titanic je aj film, v ktorom hral Leonardo Dyk Caprio a dáka ženská. Aj ten Dyk Cáprio napriek tomu, že je známy herec a hrdina aj v tomto filme umrel. Utopil sa. A už nenakrútil žiadny film okrem Veľkého Gatsbyho, ktorý je tiež mŕtvy.

[upraviť] Priebeh incidentu

Varovanie:  Článok alebo jeho časť prezrádza zápletku, pointu alebo rozuzlenie nejakého diela!
Titanic park

Parkovací manéver Titaniku.

Titanic bol veľký parník na prepravu osôb. Vyplával z anglického Southamptonu akurát na Igora t.j. na jar dňa 10. apríla 1912. Šťastní pasažieri opúšťali nudnú zaprášenú Európu aby sa dostali do zasľúbenej zeme menom USA. Tešili sa na to, že sa pozrú na baseballový zápas a uvidia, budovy WTC, Statue of Liberty (to je tá gýčová socha), naučia sa ako sa drží bejzbolová palica, či dokonca a konečne prídu na to, že o čom je americký futbal. Nevedeli vtedy, že radosť bude dopriata iba každému tretiemu z nich. Tak a dve tretiny z nich nemali teda pravdu. Bolo to preto, lebo uverili ilúzii, že sa plavia nepotopiteľným korábom[2].

Po štyroch dňoch od vyplávania t.j. v noci o 23:30 dňa 14. apríla na Justínine meniny sa rýchle plávajúca loď na čele s kapitánom, ktorý sa nevolal Achab, ale Edo Kováč (poameričtil si meno na Edward Smith) rozhodol „dať dole“ jeden ľadovec. Nejako si to ale v poslednej chvíli rozmyslel a chcel ho iba obísť, čím sa stalo, že ľadovec iba šuchol. Bolo to na kúsku, t.j. iba na cca 90 metroch sa podarilo do trupu urobiť takú bezvýznamnú dieru. Trochu tam natiekla morská voda a tak sa loď nad ránom nasledujúceho dňa 15. apríla, a teda práve na Fedora, potopila.

Celý prieser okolo potopenia majú na svedomí tí, ktorí dali na taký veľký parník tak málo záchranných člnov, že sa do nich všetci ľudovia nepomestili a tak sa ich viacero potopilo spolu s loďou. Respektíve sa na lodi plavili ďalej a to kolmo smerom ku dnu oceánu.

Happy-endom všetkého by mohlo byť, že k viac ako dvom tretinám pasažierov lode sa už európsky prach pravdepodobne nedostal. A ani nepoznali hrôzy prvej a druhej svetovej a potom aj studenej vojny, či svetových hospodárskych kríz. Nemuseli sa trápiť pre prasačiu chrípku, Euro a ani stáť v radoch na úradoch práce.

[upraviť] Niekoľko obligátnych keby

[upraviť] Prečo sa potopil

Existuje niekoľko základných hypotéz, prečo sa Titanic potopil:

Mc Zloba - Romantika04:34

Mc Zloba - Romantika

Titulná pieseň filmu Titanic.

  • na vine boli komunisti - nevadí, že vtedy iba málokto tušil, čo sú to „komunisti“, ale ako vinníci sú vždy použiteľní. Minimálne taký Lenin už vtedy žil.
  • zrejme tam bolo veľa ficovoličov - nevadí, že Fico vtedy ešte neexistoval, ale ten zostane na vine za všetko
  • Titanic sa asi poberal gréckou cestou - kto neverí, nemusí.
  • Titanic bol stavaný cez PPP projekty: teda nevýhodne.
  • na stavbu Titanicu bola prijatá tá najlacnejšia ponuka: teda výhodne, rýchlo, lacno a nahovno.
  • kapitán lode vyfajčil primálo Hi Hi trávy a tak nemal patričné pozitívne myslenie aby dokončil svoj zámer dať dolu ten ľadovec, čím dopustil aby si Titanic rozpáral brucho a zaplavil mu priveľa komôr.

[upraviť] Kedy by sa nepotopil

Titanic by sa nepotopil ak by:

  • sa na ňom plavil Chuck Norris
  • ak by bol povolený od Boha ako Noemova archa
  • ak by sa na ňom plavil John McClane a ak by tam bol aj Bruce Willis, tak by sa zachránil aj DiCaprio.
  • na lodi nebol ani Steven Seagal... v tomto prípade by ale vzniklo isté riziko, že by mohol za určitých okolností zabiť kapitána.
Opis zápletky alebo rozuzlenia príbehu sa tu končí.

[upraviť] Poznámky pod čiarou

  1. Tie znaky znamenajú Potopil sa, aj keď nebol made in China
  2. Potopiť sa dá čokoľvek (Igor Ivanovič Torpedajev, kapitán K 214)

Batman2 Filmy Slovenskočeského štátneho filmu
AvatarBambuľkine dobrodružstváBurizon BreakDěfka na koštětiDünyayı Kurtaran AdamHarry PotterKarosa RiderMečiarnátor 3: Vzbura JureňuRatata: MamnekonecnonabojovMatrixMrázikOdviate vetramiOrdinácia v krvavom záhonePán prsteňovPán zemiakovRosamunde PičerováSlovácko sa nesúdiStart RekHviezdne vojnyStar GateStare gateTisícročný MaďarTitanicUžovka 11Vesmírna HlodyseaWaywatch
Súvisiace témy: Science fictionJ. R. R. Lakatoš