Treska v majonéze

Z Necyklopédia

"Objavenie nového jedla prinesie ľudstvu viac potešenia ako objavenie novej hviezdy."

- Brilat-Savarin
Treska v majoneze

Relikvia uctievačov Veľkej Tresky

Treska v majonéze, podobne ako vyprážaný syr, borovička, či bryndzové halušky, haruľa, Granko, popradská káva a spišské párky patrí medzi slovenské gastronomické klenoty. Treska v majonéze je slovenskejšia ako bryndzové halušky.

[upraviť] Charakteristiky

Kto aspom raz Tresku v majonéze neochutnal, nie je plnokrvným Slovákom. Je to báseň, načrieť si z nej len tak ledabolo, z téglika a s rožkom.

Treska sa totiž ani podľa bontónu nejedáva príborom, to robia len neznalí laici. Vychutnáva sa priamo rožkom. Rožok musí byť klasický biely. Treska by nemala byť ani v domácom prostredí pošpinená žiadnou zbytočnou keramikou. Treska je najchutnejšia z téglika. Jedenie tresky z taniera je tolerované v prevádzkach verejného stravovania, ako sú napríklad bufety... Dlhodobé prieskumy ukázali, že k jednému baleniu tresky sa ideálne hodia dva biele rožky. Jeden je málo a tri sú už priveľa.

Treskafile

Aj toto je treska ale v trojobale. To lesklé oranžové vedľa tresky je plastová broskyňa, tá beztvará kaša je antihmota.

[upraviť] Treska bez rožka je ako televízor bez ovládača

Čo sa týka vhodných nápojov podávaných k treske, najviac sa hodí kofola, prípadne malé pivo. Ako dezert sa odporúča horalka, Fidorka prípadne iná klasická sladká pochúťka.

Istý čas sa v parlamente uvažovalo, že by sme mali zahraničných štátnikov pri príchode hostiť práve treskou s rožkami, a nie osoleným chlebom. Veď kto z nás naposledy jedol posolený chlieb?

Zaujímavosťou je, že sa nevyrába z tresky, ale z pomletých žalúdkov Pakorov obyčajných.

Ďaľšou zaujímavosťou je, že treska pôsobí blahodarne na stavy, ktoré sa ľudovo nazývajú „opica“. Ja totiž životabudič a má zrejme aj detoxikačné účinky. Treska je totiž kyslá, čo prospieva žalúdku, ktorý noc predtým prijímal prevažne alkohol. Je to zaručená vec (nikto od nej ešte nezaručal), a preto sa odporúča, aby sa na každej slušnej After párty podávala práve treska... pochopiteľne, s rožkami.

[upraviť] Treska v majonéze je relikvia uctievačov Veľkej Tresky

Pri požívaní božského pokrmu tresky v majonéze sa treba správať úctivo. Zaslúži si možno oltár. Uctievači Veľkej Tresky jedávajú tresku v majonéze iba pri výnimočných obradoch, ako je každodenné pozeranie televízie a nadávanie na politikov.

[upraviť] Disclaimer

Pozor, nemýliť si s „trieska v majonéze“, toto spojenie označuje len náhodný jav, nie božský pokrm. Redakcia Necyklopédie nenesie akúkoľvek zodpovednosť za zdravotnú ani morálnu ujmu vzniknutú požitím triesky v majonéze. Rovnako naša redakcia nikoho nevyzýva, aby trieskal v majonéze.

Žrádlo
Drunk BanánBryndzaCibulaCigaretyCukorDžúsDyňaGebuzinaGyrosGulášHaluškyHamburgerHotdogHovädoChliebJedKeksyKokosKumpaoKvargľaKvasená kapustaLángošLečoMedMlátoMliekoMäsoMozartove guleMuchotrávka zelenáPizzaPrasaRybie filéSamove zásobníkySviečkováŠiškyŠnicleŠpiritusSušienkyTalkneTreska v majonézeVšehodžúsUhorkaUchotrávka zelenáVajciaZemiakZyklonádaŽinčica

Súvislosti: GastropatChlastLietajúce špagetové monštrumMikrovlnkaPetr NovotnýNápojový lístokZvratky
Bryndza