Ukrajina

Z Necyklopédia

"Rusko myslí po starom a považuje Ukrajinu za sféru svojho vplyvu. Európa myslí po novom a považuje Ukrajinu za sféru svojho vplyvu."

- Merkela
Ukrajina
Україна
Ukr vlaj
Ukr znak
Ukrajina bic
Ukrajina
Základné údaje
Štátné zriadenie mejdanský oligarchát
Úradné jazyky Sanskrt, Ukrajinčina, Pandžábština, Kašubština a Paruština
Hlavné a najväčšie mesto Kyjev
Druhé najväčšie mesto Černobyl
Najvyšší bod Chladiaca veža 3. reaktora Černobylskej elektrárne 103 m
Počet obyvateľov 20 416 958 (z toho polovica na zárobkoch po celej EU)
Ostatné
Prezident čokoládový zajac Porošenko
Národní hrdinovia Viktor Juščenko, Stepan Bandera
Zakladateľ štátu Viktor Juščenko
Mena Ukrajinský toliar (UKT)
Persona non grata Teta s vianočkou na hlave
ujo na úteku
internet tld .uáááá

Ukrajina (ukrajinsky Україна, od slova ukrajovať) je krajina ležiaca na pomedzí Európy, Indie a Ruska, na juhozápade hraničiaca s Moldavskom, Romániou, na západe, juhu a severe tiež s niekym hraničí, ale s kým, to nám Ukrajina tvrdošijne odmieta oznámiť. Južné územie Ukrajiny je tvorené Čiernym a Azorským morom. Ukrajinská bespublika vydobyla svoju nezávislosť v tvrdých bojoch so Sovietskym Zväzom (a nikdy inak) v roku 1991. Ukrajina je zakladajúcim členom SNŠ - Spoločenstvo Nepoznaných Štátov. Všetko by bolo inak, keby sa tento štát po druhej svetovej vojne neodtrhol od Slovenska.

[upraviť] Povrch

Ukrajina má rozlohu porovnateľnú s Francúzskom. Povrch Ukrajiny je tvorený prevažne kopcami, údoliami, riekami a skládkami. Sem tam sa objaví nejaká rovinka, a tej sa tu hovorí šíra step. Najväčšími pohoriami sú "Tajuplné Karpaty" a Krémske hory na juhu Krémskeho poloostrova. Poloostrov je bol spojený s pevninou Periskopovou šijou a nedávno zmizol.

[upraviť] Klíma

Takmer celá Ukrajina spadá do indického subtropického pásu, prevláda tu teda veľmi teplé počasie, a rok sa delí na obdobie dažďa a sucha.

Ukrajina v rámci združenia s názvom CCCP mala veľký význam, lebo sa na jej území nachádzajú obrovské rovinaté územia s úrodnou pôdou. Na týchto pôdach sa pestovala pšenica pre celý Sojuz Nerušimyj. Z ukrajinských lánov polí pochádzali propagačné fotografie kombjanov, ktoré sa ráno pobrali rovno a večer došli na koniec poľa. Komajnista si spokojne počas žania mohol zbehnúť z kabíny sa vys**ť, či vycikať, prípadne si doprial „харчування і секс“, či stakan vodky a kombajn šiel a žal aj sám rovno a rovno... průser sa stal až keď sa tento systém práce preniesol aj na iné odvetvia hospodárstva vrátane atómovej energetiky.

Po rozpade tohto superštátu hrozilo, že Ukrajina by mohla svojou produkciou obilia a rádioaktívneho žiarenia zásobovať celú Európu. Preto sa vyspelé civilizácie západných štátov Európy a USA rozhodli, že podporia demokratizáciu ukrajinskej spoločnosti. Od osamostanenia Ukrajiny sú zo západu podporované demokratické a proeurópsky orientované politické strany grázlov, fašistov a mafistov, ktorí sa intenzívne zaoberajú ekonomikou štátu. Ich zamestnanci potom prepierajú svoje príjmy v štátoch Európskej Únie. Vďaka tomuto blahodárnemu vplyvu EÚ sa podarilo HDP a populáciu Ukrajiny znížiť na prijateľnú úroveň.

[upraviť] História

Ukrajina bus

Ukrajnský školský autobus v autoumyvárke

Národným symbolom Ukrajiny je trojzubec a to od dôb, kedy vikingský náčelník Kyjeva bol zároveň Pánom siedmych morí.

Počas prvej svetovej vojny v Ukrajine vznikali vlády ako huby po daždi. Prvá Ukrajinská bespublika existovala v rokoch 1917-1919 a skončila hlavne vďaka neschopnosti ruských bolševíkov. Ukrajina bola ako samostatný štát dlho len pikantným snom Mychajla Hruševského, prvého ukrajinského pašu. Západná časť Ukrajiny pripadla Poľsku ako zámorská kolónia (bol tu plán na zriadenie safari), a v roku 1922 vznikla Ukrajinská sovietská socialistická bespublika ako bábkový štát štátu s kódovým označením CCCP (čo je celkom logicky Rusko).

V roku 1927 v tureckých kúpeloch s talianskym personálom v rakúskych Alpách vznikla Organizácia ukrajinských militantných nacionalistov s.r.o., ktorá začala významne kafrať do politiky na Ukrajine. V rokoch 1941-1944 bola Ukrajina okupovaná Nemeckou ríšou, po porážke Nemecka (ktoré v podstate vždy vyvolá svetovú vojnu, aby ju potom mohlo prehrať), bola k Ukrajine pripojená Volyňa a Halič, územia, ktoré patrili Poľsku a tiež Podkarpatská Rus, teritórium Československé. Krémsky poloostrov bol potom pripojený lepiacou páskou oteckom kutilom Nikitinkou von Chruščofem.

Ukrajinci sú chlapi šikovný (len sa pozrite, čo už v Čechách postavili), a tak sa s chuťou vrhli do industrializácie, kolektivizácie a podobných nápadov, čím si zarobili na spústu zábavy. Napríklad 26. apríla 1986 sa dvaja kamaráti hrali s jadrovou elektrárňou, ale tá im drbla, tak došlo k Černobylskej katastrofe, najhoršej havárii jadrovej elektrárne v dejinách, a k oživeniu starých živočíšnych druhov a nových ruských národov: Stegosaurusov, Brontosaurusov, Dynamosaurusov a trojnohých kuriat. Akurát ľudovia sa museli vysťahovať.

V roku 1990 začala vojna o nezávislosť s rozpadajúcou sa sovietskou mocou. Tvrdé boje tu absolvovala Ukrajinská Červená Armáda, Banderov kulturno-vzdelávací krúžok a Ruská Červená Armáda. Stepan Bandera najmladší však bol ten, kto vyhral vojnu a stal sa tak Pašom znovuosloboditeľom. Ten bol v roku 1994 v Mníchove zastrelený agentom s teplou vodou z ruskej vodohospodárskej spoločnosti KGB za údajné neplatenie vodného a stočného.

V roku 2013, keď Viktor Janukovyč vyniesol posledné vrece zo štátnej pokladne, vykúpil za nakradnuté peniaze všetky zásoby toaletného papiera pre svoj zlatý záchod, čim vznikol všeobecný nedostatok tejto dôležitej suroviny. Väčšina obyvateľov Kyjeva následne utekala na námestie nezávislosti v Kyjeve, kde boli vraj posledné plátky papiera na verejných záchodoch. Zároveň niektorí podnikavci chceli využiť situáciu a rozpútali tam veľký mejdan so živou hudbou, ohňostrojmi a gulášom za 2 hrivny. V guláši, aby šmelinári čo najviac zarobili, bolo skazené psie mäso pôvodom z Poľska, z ktorého sa Janukovyč dostal takú sračku, až si napokon ani on nemal čím utrieť prdel, a tak vyslal špeciálne na to vycvičenú jednotku Berkotúč, aby mu zabezpečila drahocennú čistiacu pomôcku. Tej sa to ale nepodarilo, pretože ich pobili hajzlovými kutáčmi. Janukovyč tak musel so stiahnutými gaťami utekať až do Rostova v susednom Rusku, kde mali zľavnené vstupné pre bývalých členov KSSZ, pretože hajzelbabu tam robil jeho kamarát Brežnev na dôchodku. Tam ho v tejto zraniteľnej pozícii uvidel súčasný ruský kár, Lili-Putin. Ten, ako správny dôstojík KGB, chcel len to najlepšie pre CCCP, a CCCP bude mať to najlepšie len ak bude mať Ukrajinu. Tak z nej najprv ukrojil Krym, pretože jeho manželka Ľudmila tam aj tak chcela ísť na rodinnú dovolenku a nechcelo sa jej vybavovať víza. Malému Pu Tin-ovi sa tam ale dostalo do uší, že Ukrajinky sú najkrajšie, preto neváhal a Ľudmilu poslal plávať do lukratívnejšej destinácie na Sibíri, zatiaľčo začal plánovať, ako ukrojiť aj východnú Ukrojinu, pretože na Kryme boli všetci pomiešaní s tatarákmi z Ulanbátaru a žiadne blondínky tam nenašiel. To sa už tak nepáčilo tomu Pravému Sekrétu, ktorý si dovtedy Ukrajinky užíval sám a tak sa tam navzájom začali vyhadzovať do vzduchu. Žiaľbohu, a niekedy je to aj chvalabohu, a zároveň žiaľbohu, sa do toho začala montovať NATO určená Organizácia Spojených Nádorov. Ako to dopadne, vie len Pu-Tin a Chuck Norris, ktorý ale nemá čas vyjadrovať sa, nakoľko sa venuje intenzívnemu štúdiu ruštiny.

V súčasnosti je dočasným pašom Ukrajiny Oleksander Turčinov (aspoň on to tvrdí), priateľ Arzéna Lupina, parketový lev z Mejdanu, no niektorí ľudia počuli hlas podobný Viktorovi Janukovyčovi, predsedovi zväzu Ukrajinsko-Sovietskeho priateľstva, kričiaci z istého záchodu v Rostove, že to on je prezident hlavy štátu. V májových voľbách je ale najväčším favoritom Willi Porošenka z továrne na čokoládu, Čárliho známy.

[upraviť] Jazyk

Na Ukrajine sa kvôli ruským utlačovateľom zakázalo písmeno „G“, pod trestom odňatia vola na 15 rokov, G nahradilo H, a tak sa tam imihranti vážia na kilohramy a občas si v krčme rozkážu pravý maďarský huláš. Ďalej Ukrajinci do všetkého pchajú i a takzvané doppel i (ї). Viz. tento príklad: Bїd H ji v virchnїj strinї pichvї.

Najdôležitejšia veta:

  • Моє судно на повітряній подушці повно вуграми. (Moje sudno na povitrianij podušci napovnene vuhrami)- Moje vznášadlo je plné úhorov.
Necyklopedické štáty

Globe

Tieto sú vraj naozaj:
Afg 3D 12 AfganistanFlag of England AnglickoStandard of the President of Bulgaria BulharskoFlag Czech republic ČeskoNew Chinese Imperial Flag ČínaFlag of Dubai DubajFlag of Egypt EgyptEu flag Európska úniaState Flag of Finland (bordered) FínskoFlag of Free France FrancúzskoAlternative flag of greece 2.svg GréckoFlag hnkg Hong KongCroatian flag ChorvátskoFlag-of-Israel 12 IzraelFlag of India 12 IndiaÍrskoFlag of Japan JaponskoCannabis marijuana leaf parody flag KanadaKosovo State Flag KosovoFlag of Cuba 12 KubaLíbyaHunFlag MaďarskoFlag of Mongolia MongolskoFlag of Germany (state) NemeckoFlag of Norway.svg NórskoPoľskoAustrian State flag RakúskoFlag of Romania 12 RumunskoFlag of Russia Rusko500px-Flag of Slovakia SlovenskoFlag of Slovenia SlovinskoFlag of Serbia SrbskoFlag of Italy TalianskoFlag of Turkey 12 TureckoUkr vlaj UkrajinaFlag of America USAFlag of the United Kingdom Veľká Británia