Utorok

Z Necyklopédia

Po Ut St
Týždeň Št
Ne So Pi
víkend

"V utorok sa nežeň ani nezačínaj cestu."

- Španielske príslovie

Utorok je pre tých šťastlivcov, ktorí majú zamestnanie druhým pracovným dňom v týždni. Podľa čoho sa utorok tak volá je jasné, z ruštiny, v ktorej má tento deň názov „вто́рник“. Podľa toho, že to znie podobne ako v slovenčine je jasné že utorok je teda vlastne po slovansky „druhník“.

Podľa teórie v knihe kníh, ktorá sa nazýva Genezis ani v tento deň sa Boh nejako zvlášť nenadrel. Však iba vymyslel oblohu, t.j. nebo aby oddelil vodu od vody... načo to bolo dobré nevie ani Nikto. Teda podľa všetkého vtedy nebol vesmír, ale iba nejaká voda..?

Z významového hľadiska sa dá povedať, že utorok je dňom, ktorý je taký „nemastný neslaný“. Nedá sa naň nič špeciálne plánovať.

Pracovný týždeň ide v utorok do kopca a ľudovia iba „zarezávajú“ a na iné ako na prácu veľmi nemyslia. Psychológovia, a to aj tí, ktorí sa zaoberajú výkonnosťou hovoria, že utorok je jedným z tých ideálnych dní, kedy sú podávané výkony a po stránke svedomitosti a cieľavedomosti sú zamestnanci najspoľahlivejší. Možno práve preto si aj manažment firmy Al Srajda naplánovali svoj bombastický výkon práve na utorok 11. september 2001. V USA na tento deň spravidla pripadajú aj voľby.

S utorkom majú svoje zvláštne skúsenosti Španieli, respektíve španielsky hovoriaci ľudia a krajiny. V týchto krajinách je totiž za nešťastný deň považovaný utorok trinásteho. V tento deň títo ľudovia nechcú cestovať a v žiadnom prípade sa nesmú ženiť, či vydávať...

V iných jazykoch