Váľok

Z Necyklopédia

Done

Váľok
Rollingpin
Rolling Pins
Váľkom sa dajú do hlavy natĺcť pekné vzory
Knäckebrödskavel
Najkrutejší model váľku, ktorý je (podobne ako kazetové sexbomby) zakázaný Ženevskou konvenciou
Frieda mattarello
Teta Frieda so svojim obľúbeným váľkom s menami obetí.

Váľok je veľmi nebezpečná zbraň v tvare valca. Pôvodne bol myslený ako nástroj na výrobu žrádla. No zvrhlo sa to, lebo má celkom schopné a univerzálne držadlá. Táto zbraň sa dá (v niektorých krajinách) získať ľahko a používa sa hlavne ženami na vítanie muža pri večernom príchode domov. Je iba otázkou času, kedy si túto účinnú zbraň privlastnia Japonci do niektorého zo svojich bojových umení.

[upraviť] Konštrukcia

Naoko jednoduchý váľok je nástroj, ktorý má tri časti (zľava do doprava):

  • Ľavá rúčka - je to tá vľavo a je používanejšia, teda aj dôležitejšia...
  • Telo (nikto vás vraj nezjebe, keď túto časť nazvete aj „brucho“) - účinná centrálna zložka váľku, v ktorej sa kdesi nachádza jeho ťažisko. Dĺžka tohto brucha má byť iba okolo pol metra, lebo vedci empiricky preukázali, že meter a pol je veľa. Také dlhé brucho váľka by mohlo pri neopatrnej práci (teda vaľkaní) vzhľadom na tesnú blízkosť ksichtu spôsobiť aj zlomenie sánky. A aj váľok by bol ťažký jak hovädo a manželka by svojho drahého ťahala z gauča („gauč“ = spisovne „hovniak“) pri každom vaľkaní cesta, čo by narušovalo manželskú harmóniu.
  • Pravá rúčka - to je tá vpravo a je používaná tiež dosť veľa ba až veľmi veľa...

Vedci momentálne riešia problém, ktorá z rúčok je pravá a ktorá je ľavá. Predsedkyňa vedeckej rady totiž pri jednom skúmaní označila fixkou značky „Permanent“ ľavú rúčku písmenom „L“ a po krátkej práci s hrôzou zistila, že tá rúčka je zrazu vpravo... kurva jedna! Ako vhodné riešenie sa javí prilepiť si rúčky o ruky sekundovým lepidlom.

[upraviť] Výrobné a konštrukčné trendy

Váľok časom prešiel určitým vývojom. Jeho výroba bola spočiatku doménou drevených sústružníkov. Robili ho z jedného hrubého klátu dreva. Jeho rúčky boli sústružené a pevnou súčasťou kusa dreva. Pri vaľkaní sa teda točili spolu s telom váľku. Malo to tú nevýhodu, že sa museli (rúčky) poriadne vyleštiť (a nedali sa prilepiť o ruky, takže dochádzalo k častým zámenám ľavej a pravej rúčky, vďaka čomu padol aj socializmus). Leštiť sa museli, aby sa žene, ktorá vaľká cesto nezadrela do dlane trieska. Žena, ktorej sa zadrie trieska do dlane veľa pičuje (t.j. nekonzumuje piču, ale veľa rozpráva).

V súčasnosti sa na trhu nachádzajú váľky, ktoré majú rúčky oddelené od tela. Má to tú výhodu, že sa rúčky nemusia v dlaniach otáčať a točí sa iba telo. Keby mal tento typ váľka na tele väčší priemer dal by s ním cvičiť rolovaný podpor ležmo ale nedá sa, lebo pri súčasnom priemere sa môžu odrbať hánky. Odrbané hánky sa dlho hoja a kurvácky bolia. Číňania a Japonci sa pokúšajú preraziť na trhu aj plastovými váľkami.

Telá moderných bojových váľkov bývajú dekorované zrejme preto aby jazvy a modriny nimi spôsobené mali dekoratívny charakter (peknú kresbu). Výrobcovia váľkov asi pristúpili k tomuto vylepšeniu v konkurenčnom boji potom ako sa začali na európsky trh predierať americké šmejdy nazývané aj „bejzbolové pálky“. V podstate sa takýmito váľkami jedným šmahom vyrábajú „razené kerky“.

[upraviť] Účinnosť

Váľok je zbraň, ktorá je účinná už svojim vzhľadom. Už v samotnej kombinácii s pohľadom rozzúrenej Amazonky, ktorý patrí do výbavy ženy držiacej váľok vzbudzuje rešpekt. Žena v útočnej pozícii by mala stáť k obeti bokom a držať svoju zbraň (podľa toho, či je praváčka, či ľaváčka) vo vzdialenejšej ruke. Podobne ako pri iných úderných športových disciplínach aj pri útoku váľkom sú využívané dve základné techniky:

  • V úvodnej fáze sa udiera forhendom, čím je dosiahnutý maximálny akčný rádius pre zásah. Aj zápästie je pri tejto technike pevnejšie. Je iba na vlastnej fantázii, sympatiách a tvorivosti útočníčky, či sa zásah vedie zhora na temeno hlavy, alebo klasicky frontálne na hubu (krespapuľu).
  • Bekend je dobrý iba pri následnej dorážke zblízka. Pri bekende sa doporučuje zdviháčik zdola spakruky na sánku. Pri väčšej blízkosti by nebolo na škodu skúsiť zásah na vajcia protivníka (trestaného). Zásah na vajcia sa sa ale pri manželoch môže skúsiť až po dosiahnutí plánovaného počtu potomkov.

Po krátkom zamyslení nad popisom techniky je bystrému a vnímavému čitateľovi hneď jasné, že táto zbraň má veľmi veľkú účinnosť. Udretie ňou môže spôsobiť strach, ľahšiu až ťažšiu debilitukokotnosť. Ovocím tohto diela môže byť, že premožený súper a životný partner sa takýmto trpezlivým prístupom cez vedecky už dávno dokázaný „Pavlovov odmienený reflex“ pretvorí až na Debila domáceho.

[upraviť] Výskyt

Váľok sa vyskytuje takmer všade. Dostáva sa do každej kuchyne ako svadobný dar a keď nie ako svadobný dar, tak sa isto čoskoro dokúpi. Je na prvý pohľad sympatický. V čase mieru má využitie pri varení. Existencia váľkov má v domácnostiach určite väčšie opodstatnenie ako kyjaky, či bejzbolové pálky.

Váľok je teda lacná univerzálna zbraň vždy poruke a preto ju používajú nielen nevesty, ale aj zabehnutejšie manželky a svokry na dohováranie svojim životným partnerom, susedom pod vplyvom alkoholu či na vytláčanie rôznych otravných dílerov, svedkov, poisťovacích agentov a iných žobrákov.

[upraviť] Národný poklad

Váľok patrí medzi slovenský zbrojný endemit a preto sa dá povedať, že váľok je jedným z obrovských bohatstiev fondu slovenského národa. Jeho navrhnutý do zoznamu chránených druhov kultúrneho bohatstva organizácie UNESCO.

Zbrane
Child02 Atómový bimboBazukaBombarďákyBomboniéraGlockGumipuškaJadrová hlavicaHlavodrťKalašnikovMačkopalNapalmPAUKPäsťPištolPuškaSamopalSamove zásobníkySexbombaStealthTankVáľok GAR15