Výchova psa

Z Necyklopédia

Jedovatypes
VTN VEDECKÝ TÍM   NECYKLOPÉDIE
odporúča článok Výchova psa,
pretože odhaľuje odborné fakty.

Tento článok môže byť použitý
ako referencia v odborných kruhoch.

Názov výchova psa je pre túto činnosť trochu nepresný. Jedná sa totiž trochu aj o výchovu vás. Určitě budete musieť zmeniť vaše návyky. Skôr, ako si zaobstaráte psa, nechajte si urobiť pychologické či psychiatrické testy, abyste sa dozvedeli, či ste na tom psychicky dosť dobre.

[upraviť] Základné pravidlá

  1. Ak ste na prechádzke a pes chce ísť iným smerom ako vy, vyhovte mu. Musí vedieť, že ho máte radi.
  2. Dávajte psovi všetko jedlo, čo jete vy. Musí mať istotu, že vy ste tí, čo mu poskytujú potravu, aby ho náhodou nenapadlo odsťahovať sa inde.
  3. Nechoďte na cvičisko. Zbytočne by sa od ostatných psov naučil nejaké nezmysly.
  4. Ak doma urobí mláčku, pekne ju upracte. Psa pochváľte, že máte čo robiť a nebudete sa nasledujúcich 5 minút nudiť.
  5. Pes spí rád na vašom vankúši? Chyba by bola ho vyhodiť. Proste vezmite perinu a ľahnite si na zem. Obľúbil si aj vašu perinu? Prikryte sa nejakou inou dekou alebo kabátom.
  6. Spí váš pes rád v skrini? Rozlúčte sa s nepokrčeným oblečením.
  7. Šteká váš pes keď odchádzate, keď počuje iných psov alebo keď niečo chce a podobne? Pochváľte mu jeho úchvatný hlas.
  8. Chce váš pes ísť von? Na nič nečakajte a bežte. Ak je to možné, nezdržujte sa ani záchodom alebo zbytočným obliekaním. Na prechádzke se riaďte pravidlom číslo jedna.

Keď se budete tímito radami riadiť, moc dobre to nedopadne. Keď nebudete, dopadne to ešte horšie.

Ako na to Pat a mat
Výchova psaAko prežiť zápchu60. bodov, ako byť úspešným politikomNajhoršie pohrebné piesne