Veľký elektrónový urýchľovač

Z Necyklopédia

Merge-arrows.png Tento článok počúva o tom istom, čo článok Veľký handrový urýchľovač.

To je dobré, lebo ich môžeš navzájom ich prepojiť a potom jeden čítať jedným okom a druhý druhým.

LEC.jpg

Súčasná podoba urýchľovača.

Veľký elektrónový urýchľovač, skratka LEC (Large Electronal Chinese) je mladší brat LHC, teda Veľkého handrového urýchľovača. Vybudovali ho Číňania potom, ako Švajčiari v CERN-e vybudovali LHC.

Keďže sú však všetky čínske handry vyvážané do zahraničia, tak LEC nemohol byť budovaný z rovnakého materiálu ako jeho starší brat. Vraj by sa zadrel. Preto čínski súdruhovia zaexperimentovali a vytvorili ho z elektrónov, ktoré boli predtým nasilu odobraté dodnes utajeným spôsobom autíčkam Made in China. Do činnosti bol uvedený 4. júna 2010.

Update LEC-čka prišiel už v júli tohto roku, keď bol prebudovaný do svojej súčasnej podoby, a to otáčavého kolotoča z dôvodu, aby ho americké satelity nemohli vypátrať, aj keď tí ho ani nemajú dôvod hľadať. Je to preto, lebo podľa nich nič nedokáže, respektíve dokáže niča a tak ešte jedine vytvoriť čiernu dieru. A to Američania ešte nevedia.