Vegetariánstvo

Z Necyklopédia

Vegetariánstvo je porucha stravovania, prvý krát bola diagnostikovaná v piatom storočí pred Kristom. Vegetariániľudia, ktorí nenávidia zeleninu a milujú mäso. Zeleninu likvidujú v prehnanom množstve a tým škodia ako sebe, tak aj zvyšku planéty. Na druhú stranu mäso milujú natoľko, že sa ho vôbec nedotknú a všetky živé zvieratá sú im sväté. Ľudia, ktorí sú Vegetariánmi, často inklinujú aj k hnutiam a skupinám ľudí ako sú Greenpeace, Hippies a Feminizmus.

[upraviť] Diagnóza

Podobne ako homosexualita, ani vegetariánstvo nie je diagnostikované ako psychická porucha, tou sa diagnóza stáva len v prípade, ak si chorý priamo ubližuje, alebo ubližuje svojmu okoliu, čo nie je prípad vegánov (To by sme za psychicky narušených museli považovať aj fajčiarov, obéznych ľudí, vekslákov a pod). Medzi hlavné príznaky patrí bledá pokožka, únava, podráždenosť a trasúce sa ruky, sprievodnými príznakmi sú pocit nadradenosti voči ostatným a paranoja, Vegáni sú presvedčení, že sa stravujú správne, pretože si odopierajú rôzne zložky zdravej stravy ako napr. vitamíny a bielkoviny. Nahrádzajú ich slabšími ekvivalentmi obsiahnutými v rastlinách. Ďalšími príznakmi vegánstva môžu byť pre nedostatok železa, vypadávanie vlasov, znížená schopnosť koncentrácie, búšenie srdca, atrofia údov a končatín, a defekty na koži a nechtoch. Vegánom vŕzgajú kĺby, takže v love plachých zvierat by neuspeli a tlupa by ich, ako neschopných, vylúčila. Dnes prežívajú, aj keď tlupa na nich býva nasratá. V poslednom štádiu choroby si postihnutý myslí, že je ovca, čím táto diagnóza splýva s kresťanstvom.

[upraviť] Podskupiny vegetariánstva

1) Frutariánstvo - Frutariáni neznášajú ovocie - preto požierajú len ovocie a zeleninu chránia
2) Vitariánstvo - Vitariáni jedia striktne len zeleninu - ktorá nebola tepelne upravovaná, tj. nebola v chladničke, ani v mikrovlnke. Často teda ide o pokazenú zeleninu, resp. o zeleninu jedenú zaživa (niekedy aj oboje)
3) Vegeretardariánstvo - Radikálni vegetariáni vyznávajúci tento štýl nedoprajú mäso ani zvieratám, ani predátorom, ktorí zahynú ak sa nebudú mäsom stravovať. Títo vegetariáni vlastnia psov, do ktorých pchajú mrkvy a varené zemiaky, ako náhradu za granule, či salámu. Z právneho hľadiska nejde o týranie zvierat, pretože pes v podstate nehladuje, iba je nútený nezdravo sa stravovať - to samo o sebe nie je klasifikované ako trestný čin.
4) Freegánstvo - Napr. bezdomovci sú freegáni, no väčšina z nich tento pojem vôbec nepozná. Freegáni sa snažia minimalizovať využívanie neobnoviteľných prírodných zdrojov a vykorisťovanie zvierat tým, že sa stravujú v smetiakoch a čerstvú zeleninu zjedia, len v prípade že ju našli rásť vo voľnej prírode. Mäso nejedia - nie z vlastného presvedčenia - ale preto, lebo mäso zo smetiaka je zvyčajne už pokazené a nie je vhodné ku konzumácií.

[upraviť] Etický pohľad na Vegetariánstvo

Množstvo štúdií dokázalo, že rastliny, podobne ako živočíchy, rozmýšľajú, majú pamäť a majú systém podobný nervovému systému. Stanislaw Karpinski z Varšavskej Univerzity prírodných vied vo svojom experimente ponúkol vybraným rastlinám len jeden zdroj svetla, tieto rastliny potom "rástli" v smere svetla. Po tom, čo svetlo zhasol, rastliny aj naďalej pokračovali v raste rovnakým smerom, čím dokázal, že rastliny majú minimálne pamäť. Ďalšie štúdie(spomenieme štúdie prof. Christine Foyerovej z Univerzity v meste Leeds, Spoločnosť experimentálnej biológie(SEB), štúdie prof. Terenca Murphyho z Univerzity v Kalifornií) dokázali, že rastliny dokážu komunikovať, dokonca, na rôzne podnety reagujú rozlične - nápadne to pripomína emócie u živých tvorov, medzi živočíchmi a rastlinami je však grandiózny rozdiel, a to ten, že rastliny nemajú mozog. Štúdie ďalej dokazujú, že rastliny, rovnako, ako my ľudia, cítia bolesť a na bolesť patrične reagujú.

S ohľadom na tieto skutočnosti môžeme z etického hľadiska súdiť Vegetariánov len a len ako barbarov, ktorí vraždia rastliny bez toho, aby im predtým podali aspoň sedatíva. Rastliny umierajú masovo, v mnohých prípadoch vegetariáni pestujú rastliny u seba doma, v stiesnených podmienkach, len za účelom konzumácie. V niektorých prípadoch nedovolia rastlinám dožiť sa pohlavnej dospelosti, pretože mladé rastliny majú výraznejšiu chuť, než dospelé(podobne ako je rozdiel medzi ovčím a jahňacím mäsom).

[upraviť] Vegetariáni a ich nepriaznivý vplyv na globálne otepľovanie

Človek spotrebuje 50 litrov kyslíka každý deň. Jeden list produkuje približne 5 mililitrov vzduchu za hodinu[1], pritom obsahuje kalorickú hodnotu ani nie 1kj. Za predpokladu, že vegetarián skonzumuje dennú dávku 4000kj listov(a to ešte musí ďalších 4-6tisíc kj doplniť akýmisi prírodnými náhradami látok obsiahnutých v mäse, ako napr. železo, fosfor, bielkoviny a pod), zahubí tým rastliny, ktoré by dokázali vyprodukovať 480 litrov kyslíka. Jeden vegetarián denne zlikviduje rastliny, ktoré vyrábajú kyslík pre 9 ľudí[1]. Vegetariáni zvyšujú pomer oxidu uhličitého v atmosfére, tým ničia ozónovú vrstvu planéty a eventuálne napomáhajú ku globálnemu otepľovaniu.

Ďalším zločinom vegetariánov je, že tým, že nejedia zvieratá, tieto ostávajú žiť a zožerú ešte viac rastlín. Ak kravu zabijeme v mladosti (kým je teľaťom), zachránime rastliny schopné vyprodukovať kyslík pre 843 000 ľudí. Ešte väčším zločinom je, že vegetariáni odmietajú jesť bobrov.

[upraviť] Známi vegetariáni

  • Method Man - zakladatel Wu-Tang klanu, súčasne narkoman a kriminálnik.
  • Varg Vikernes - Spevák metalovej kapely, satanista, režisér zvrhlých hororových filmov. Chorý človek.
  • Bill Cosby - Bývalý humorista. Počas kariéry nadrogoval a znásilnil viac než 35 žien. Aj on je vegetarián.
  • Ricky Martin - Otravný metrosexuálny portoričan s hroznými pesničkami.
  • Shania Twain - Otravná kanaďanka s hroznými pesničkami.
  • Rafael Rafaj - politik s výzorom čivavy

[upraviť] Referencie

  1. 1,0 1,1 Hodnota vychádzajúca z výskumov Argonne National Laboratory. Treba ju však brať len ako odhad, na produkciu kyslíka rastlinami vplýva niekoľko faktorov, ako napríklad množstvo kysličníka uhličitého spotrebovaného jedným listom a tiež jej percentuálny podiel vo vzduchu, produkcia kyslíka sa tiež líši v závislosti od typu rastliny, teploty v miestnosti, veku rastliny atď.