Viedeň

Z Necyklopédia

Viedeň - Wien - Wienna
Der ursprüngliche Name Wien
Vieden city
Vieden erb
znak
Vieden vla
vlajka
poloha
kontinent: Euroeurázia
štát: Rakúsko Austrija (SPÖ Demokratischen Volksrepublik)
región: RakúskoUhorsko
World map
rozloha a obyvateľstvo
rozloha: 59 049
počet obyvateľov: 1 milión (z toho Arabov a Turkov 980 625)
hustota osídlenia: Es ist hier wie Schlangen
správa mesta
starosta: Nie moc starostlivý Hans Mozartkugeln
sekretárka: Josef Fritzl von Keller

Viedeň (slovinsky Dunaj, srbsky Beč, rómsky Vidňa) je hlavné mesto Rakúska. Neleží príliš ďaleko od Blavy.

Aj keď sa Rakušáci sami radia k západnej civilizácii, napr; z Prahy do Viedne musíte ísť na východ. Vzhľadom k zanedbateľnému obchodnému významu Viedne, tam nevedie ani z Prahy ani z Brna a ani z Bratislavy ba dokonca ani zo Žiliny diaľnica. V minulosti však bola Viedeň spojená električkovou linkou s hornouhorským Prešporkom.

[upraviť] Obyvateľstvo

Turisti vieden
Rakušáci vo Viedni dnes už skoro nežijú, väčšina sa odsťahovala na dedinu, kde chodia v kožených kraťasoch a bielych fusakliach, pretože sú teplé (tie fusakle), s tralalákom na gebuli a neustále jódlujúúúú.

Viedeň obývajú hlavne Turci a Arabi, ktorí tu vydávajú svoje noviny Al-Kurir. Mohamedáni tak konečne dokončili obsadenie Viedne, ktoré začal veľkovezír Kara Mustafa už roku 1683. V súčasnosti je Viedeň nejdôležitejším európskym centrom islamského fundamentalizmu.

Už v minulosti bol v celom Rakúsku, a prevážne vo Viedni, bohato zastúpený slovenský živel. Potomkovia slovenských krajanov tu majú hotely, noviny Slovenské Slovo, svoje krčmy, sem tam nejakú školu a rozsiahlu mafiu, ktorá za tie roky ovládla najvyššie miesta v štáte do tej miery, že všetci rakúsky kancelári za posledných päťdesiat rokov mali slovenské priezviská.

Skorzeny
Čestný občan mesta Viedne - obersturmbannführer Waffen-SS Otto Skorzeny. Tento statočný Rakúšan sa preslávil hlavne vyslobodením zajatého Benita Mussoliniho. Po vojne bol odsúdený za vojnové zločiny a spokojne žil v Španielsku, kde zomrel roku 1975. S vojenskými poctami bol slávnostne pochovaný vo Viedni.

[upraviť] Zo slovníka Viedeňčanov Viedeňákov obyvateľov Viedne

Nekradnite
Nápis v rakúskom obchode
rakúskyslovensky
Slowakischechziegelsilno urážlivé až hanlivé označenie murára
Slowakische Dorfv slovenskej variante španielska dedina
Slowakischer Zirkelslovenský kruh, kružidlo, ale často výraz pre krádež
Slowakisches Einkaufenslovenské nakupovanie (výraz pre krádež)

[upraviť] Pamiatky

Viedeň je vo svete preslávená predovšetkým "viedeňským rezňom". Keď je odborne naklepaný, je tak tenký, že je cezeň vidieť. Obrovskú slávu Viedni zaistil František Jozef Prechádzka prvý, alzheimerik, parkinsonik a starý debil, najdlhšie vládnuci panovník v histórii ľudstva. Franz Jozef bol anachronizmom už devätnásteho storočia. V dvadsiatom bol starožitnosťou.

[upraviť] História

Viedeň je najšpinavejším a nejzanedbanejším európskym mestom. Jedinými dvoma historickými pamiatkami sú:

  • Prater
  • Schönbrunn

[upraviť] Kultúra

Najväčšou svetovou kultúrnou udalosťou je tradične viedeňský Ples v Opore Opere, ktorý sa koná už od dôb monarchie, a dáva si na ňom strtko stretko spoločenská smotánka z celého sveta.