FANDOM

Viedeň - Wien - Wienna
Der ursprüngliche Name Wien
Vieden city
Vieden erb
znak
Vieden vla
vlajka
poloha
kontinent: Euroeurázia
štát: Rakúsko Austrija (SPÖ Demokratischen Volksrepublik)
región: RakúskoUhorsko
World map
rozloha a obyvateľstvo
rozloha: 59 049
počet obyvateľov: 1 milión (z toho Arabov a Turkov 980 625)
hustota osídlenia: Es ist hier wie Schlangen
správa mesta
starosta: Nie moc starostlivý Hans Mozartkugeln
sekretárka: Josef Fritzl von Keller

Viedeň (slovinsky Dunaj, srbsky Beč, rómsky Vidňa) je hlavné mesto Rakúska. Neleží príliš ďaleko od Blavy.

Aj keď sa Rakušáci sami radia k západnej civilizácii, napr; z Prahy do Viedne musíte ísť na východ. Vzhľadom k zanedbateľnému obchodnému významu Viedne, tam nevedie ani z Prahy ani z Brna a ani z Bratislavy ba dokonca ani zo Žiliny diaľnica. V minulosti však bola Viedeň spojená električkovou linkou s hornouhorským Prešporkom.

ObyvateľstvoEdit

Turisti vieden

Rakušáci vo Viedni dnes už skoro nežijú, väčšina sa odsťahovala na dedinu, kde chodia v kožených kraťasoch a bielych fusakliach, pretože sú teplé (tie fusakle), s tralalákom na gebuli a neustále jódlujúúúú.

Viedeň obývajú hlavne Turci a Arabi, ktorí tu vydávajú svoje noviny Al-Kurir. Mohamedáni tak konečne dokončili obsadenie Viedne, ktoré začal veľkovezír Kara Mustafa už roku 1683. V súčasnosti je Viedeň nejdôležitejším európskym centrom islamského fundamentalizmu.

Už v minulosti bol v celom Rakúsku, a prevážne vo Viedni, bohato zastúpený slovenský živel. Potomkovia slovenských krajanov tu majú hotely, noviny Slovenské Slovo, svoje krčmy, sem tam nejakú školu a rozsiahlu mafiu, ktorá za tie roky ovládla najvyššie miesta v štáte do tej miery, že všetci rakúsky kancelári za posledných päťdesiat rokov mali slovenské priezviská.

Skorzeny

Čestný občan mesta Viedne - obersturmbannführer Waffen-SS Otto Skorzeny. Tento statočný Rakúšan sa preslávil hlavne vyslobodením zajatého Benita Mussoliniho. Po vojne bol odsúdený za vojnové zločiny a spokojne žil v Španielsku, kde zomrel roku 1975. S vojenskými poctami bol slávnostne pochovaný vo Viedni.

Zo slovníka Viedeňčanov Viedeňákov obyvateľov ViedneEdit

Nekradnite

Nápis v rakúskom obchode

rakúskyslovensky
Slowakischechziegelsilno urážlivé až hanlivé označenie murára
Slowakische Dorfv slovenskej variante španielska dedina
Slowakischer Zirkelslovenský kruh, kružidlo, ale často výraz pre krádež
Slowakisches Einkaufenslovenské nakupovanie (výraz pre krádež)

PamiatkyEdit

Viedeň je vo svete preslávená predovšetkým "viedeňským rezňom". Keď je odborne naklepaný, je tak tenký, že je cezeň vidieť. Obrovskú slávu Viedni zaistil František Jozef Prechádzka prvý, alzheimerik, parkinsonik a starý debil, najdlhšie vládnuci panovník v histórii ľudstva. Franz Jozef bol anachronizmom už devätnásteho storočia. V dvadsiatom bol starožitnosťou.

História Edit

Viedeň je najšpinavejším a nejzanedbanejším európskym mestom. Jedinými dvoma historickými pamiatkami sú:

  • Prater
  • Schönbrunn

Kultúra Edit

Najväčšou svetovou kultúrnou udalosťou je tradične viedeňský Ples v Opore Opere, ktorý sa koná už od dôb monarchie, a dáva si na ňom strtko stretko spoločenská smotánka z celého sveta.