Záhorie

Z Necyklopédia

Záhorská Púšť

Podoba Záhoria

Záhorie je oblasť na severozápade Slovenska. Záhorie sa prevažne skladá z piesočnatých pôd až púští. Na Záhorí sa nachádza niekoľko osád. Miestni obyvatelia ich pokladajú za mestá, keďže nikdy nevideli mesto, ktoré má viac ako 25 000 obyvateľov (napríklad Bratislava, Košice a podobne). Na Záhorí skrátka skapal pes.

[upraviť] História

Aj, keď sa to nezdá, Záhorie má dlhú históriu. Záhorie bolo až do 10. storočia prakticky neobývateľné. Slovanské kmene sa odmietali nasťahovať do tak nehostinných končín. To sa zmenilo príchodom Maďarov, alebo ako by Ján Slota povedal, mongoloidné typy s krivými nohami a ešte krivšími koňmi. Tí, keďže pochádzali z púšte Gobi v Mongolsku, tak im osídlenie púšte nerobilo žiadny problém. Založili oázu Fekeleszemászbocs, ktorá bola neskôr Slovanmi pomenovaná Skalica. skapal tam pes ktory mal 200 rokov plus k tomu zjedol 2 mačky 100 vtakov 1 myš 88 chrobakov ztoho 20 vygrcal bolo to hnus.

Spočiatku bránili kolonizácii rôzne veci. Prvý problém sa týkal púštnych tigrov. Útočili na oázu Fekeleszemászbocs a robili poriadne problémy. Maďari vyriešili tento problém vyslaním Turulov. Tí pozabíjali všetkých tigrov a preto ich dnes na území Slovenska nemôžeme zbadať (len v Zoo). Ďalší problém sa týkal neúrodnej pôdy, nieže by to bolo také strašné. Táto púšť nebola až taká neúrodná. Dali sa tu vypestovať Zemiaky, Petržlen, Syr a iné potraviny, ale pôda nedokázala uživiť feferónky. A tak sa oáza, ktorá mala 400 ľudí, scvrkla a už mala len 215 obyvaťelov. 185 ich zomrelo na následky nedostatku kapsicínu (prvok v paprike a feferónkach). Potom prišiel istý Lászlo s vynálezom hnojenia. Maďari srali na pôdu, kým ju nedostatočne skultivovali. Potom mohli pestovať aj tie svoje posraté papričky.

Tank00

Najnovšia výzbroj záhorákov

Fekeleszemászbocs rozrastal a Maďarom sa darilo. Až na nich všetci zabudli. V roku 1328 mal Fekeleszemászbocs 1200 obyvateľov a Maďari založili aj druhú oázu s názvom Mékelszabád. V roku 1521 si Rakúsko-Uhorská inkvizícia zmyslela, že by sem mohla posielať nepriateľov cirkvi. Takisto sa po Záhorii prechádzali podaktorí svätci, ktorý chceli žiť sami. Títo ľudia sa postupne zhromažďovali v 2 oázach a keďže to boli prevažne Slováci, tak zvýšili percentuálny podiel Slovákov v osadách. Zároveň založili oázu Veľké Leváre, tam žili už prevažne "Slováci",avšak zdegenerovaný nekontrolovaným vzájomným krížením a krížením sa s rómskou populáciou. Takisto bola založená oáza Gbely,Gajary, Kostolište a iné..

Na Záhorí sa dlho nič nedialo. V roku 1910 už mali oázy cez 5000 obyvateľov. Vtedy vybuchol v Gbeloch dom, lebo nejaký Záhorák ťahal zemný plyn z podzemia. Vtedy vyslali Maďari inšpekciu do Záhoria (výbuch bol cítiť až v Budapešti a maďarskí experti zistili lokáciu výbuchu. Boli dosť prekvapení, keďže podľa ich mienky tam bola len púšť). Vtedy vyslali osadníkov do Gbelov, aby pre Uhorsko tažili ropu. Chuck Norris povedal, že 10 % z ropy bude jeho. Záhoraci, keďže boli sprostí, odmietli. Chuck Norris sa nasral a zničil veľké časti všetkých osád, zobral si 95 % ropy a v Gbeloch toho ostalo málo. Maďarom ostalo Hovno. Odvtedy je zo Záhoria riť sveta.

Aj napriek tomu, v roku 1956 vyhodili z lietadla ČSSR 5000 ľudí. Tí, ktorí dopadli na nohy, odišli, tí čo spadli na hlavu, ostali. Vytlačili Maďarov a premenovali Fekeleszemászbocs na Skalicu a Mékelszabád na Stupavu. Bolo založených pár ďalších osád, no žiadna dnes nepresahuje hranicu 5000 obyvateľov.

[upraviť] Pôda

Pôda sa skladá z:

  • 26% púšť
  • 42% piesočnaté pôdy
  • 32% borovice
  • hojne je zastúpená aj slivovica a jablkovica

Pôda je vcelku úrodná. Najlepšie sa na nej pestuje Zelé|kapusta . Tú Záhoráci jedia vkuse. Na raňajky, na obed a na večeru. Výnimočne majú niečo iné. Dajú sa tu pestovať aj Zemiaky, Petržlen,Hríby, Syr a samozrejme [[paprika nasrala do puste a vtedy sa stvorilo vela stromov. latinske pomenovanie processus transmontanus

[upraviť] Obyvatelia

ZáhorákPálffy

Najznámejší Záhorák

Väčšina obyvateľov je na úrovni sedlákov, pretože tí, ktorí sú múdri, už odišli. Ak sa niekoho opýtate "Je Bala v tejto dedine?". Tak dostanete odpoveď: "Prepáčte, ale toto je mesto!" (pozn. preložené zo záhoračtiny). Obyvatelia tu rozprávajú svojím jazykom "záhoračtinou". Tej rozumie málokto (mimo Záhoria, avšak priamo na Záhorí ňou hovorí 99,9% ľudí). Záhoračtinu ovláda aj Chuck Norris (on sám je Záhorák).

[upraviť] Slávni rodáci

  • Malacký Tiger - známy pirát a ochranca utláčaných (nepliesť si s rómskym hrdinom Sandokanom)
  • Perla z Lábu - prezývku dostala na východe: "Ty perla! Ta ja neperla, to stolička verzla!"
  • Rubeus Hagrid - významná postava z Harryho Pottera

[upraviť] Zvyky a obyčaje

Medzi najrozšírenejší zvyk Záhorákov patrí bez pochýb ožrať sa pod obraz boží alebo ako oni hovoria "Dneska sa spravíme jak sa patrí" alebo "Na dzime sa najebat!" Ďalší deň "Jáj, včera sem bil najebaný jak motocykl.".Každý potom začína deň so slovami "už nepijem!". Takmer u každého druhého správneho záhoráka by ste v pivnici našli zopár desiatok litrov pálenej špeciality domáceho. Každý prvý zase chodí súsedovy na tzv. "koštovačku", z čoho sú potom najviac štastné ich manželky. Záhoráci sa radia síce k mierumilovným ľudom no ich druhým najväčším zvykom je pomlátiť sa k akejkoľvek príležitosti, rovnako ako aj konzumácia alkoholu.

[upraviť] Odporúčania

Ľudom, nepochádzajúcim zo záhoria sa vo všeobecnosti NEODPORÚČA na záhoráka napríklad:

  • Viac ako sekundu pozerať - v takom prípade vám hrozí odpoveď typu: "Co zahledáš, sceš na piču?" nasledované bitkou ak si je záhorák istý svojou presilou
  • Prísť na diskotéku či zábavu bez sprievodu aspoň troch či štyroch známych - v takom prípade záhorákov napadne "Nejaký cudzí, dzime mu dat na piču!" (Ešte horšie je prísť v sprievode jednej či viac sympatických dievčat)
  • Rozprávať na záhoráka inou rečou ako záhoráčtinou - Najdôležitejšie pravidlo. Vyvoláva hneď zopár reakcii napríklad: "Pojebaný paštekáry, dzime im dat napiču!" "To sú paštekáry, ty majú moc penez, dzime ich ojebat!" alebo "Kukaj na čem dojeli, dzime si do piče nech neni prúser".

[upraviť] Búrani

Záhorie má viac autonomných republík no najzaujímavejšiou z nich je oblasť Borský Mikuláš a Borský Peter, kde platia iné fyzikálné zákony ako u zbytku sveta. K doteraz známym patria nasledujúce:

"Búrani" (obyvateľia tejto republiky) majú dve studne - jednu na teplú a druhú na studenú vodu, ktoré na noc prikrývajú aby sa im nevyliali. Nad "Búrami" lietajú aj vtáci hore pičou lebo sa už na to nemôžu pozerať. Keď všade na okolí bude -20 stupňov, Búrani budú mať -40 lebo je -20 v Mikuláši a -20 v Petri. Na verejnosť sa v posledných rokoch dostala aj informácia, utajovaná vládou USA že keď Armstrong pristál na mesiaci tak tam búran už kopal pýr.

Búrani sa dostali aj do povedomia zahraničia. Bývalá ZSSR po nich pomenovala svoj raketoplán Buran, Česi zaradili slovo buran do svojho slovníka vo význame vidlák a v 80-tych rokoch bola populárne aj skupina Buran Buran. Majú dokonca aj vlastný Hollywoodsky film "Burani z Beverli Hills".

Óda na záhoraka
ktore kežalo za malymi karpatmi za horami zahorie moje vlstna viuka
Horkýže slíže - Žigo02:29

Horkýže slíže - Žigo