Zápalky

Z Necyklopédia

Zápalky
Zapalky
Kmen
Výroba Zápaliek.

Zápalky sú základná potreba pre fajčiarov a podpaľačov. Zápalkám vďačíme za vznik Ohňa. Vznik zápaliek sa datuje do 5. stor. P.V.T., do obdobia Praľuda

[upraviť] Výroba zápaliek

  • Potrebujeme: Kmeň, Pílu, Obrusovačku
  • Postup: Kmeň postupne obrusujeme a opiľujeme, kým nevznikne zápalka. Tento postup používame na výrobu hmotnej zápalky. Na výrobu nehmotnej zápalky (klamlivý príbeh) potrebujeme zápalkara. Zápalkár vyrába zápalky v ideálnych podmienkach (ak má koho zapaľovať) 24 hodín denne bez zastavenia. Jeho fantázia je NEUVERITELNÁ.

Okrem toho sa zápalky aj rodia. Prvé zápalky na svete boli, samozrejme, vyrobené. Tým darovala život Žemľa. Síce sú nám procesy rozmnožovania drevených tvorov neznáme, ale s určitosňou vieme zaručiť, že sa zápalky aj rodia. To sa ale tají a všetky zápalky narodené mimo Ríšu zápaliek sú vyvážané do zahraničia a zneužívané na obchod s dreveným mäsom.

[upraviť] Zápalkár - ľudo

Zápalky sú taktiež nepravdivé reči. Ľudo čo používa zápalky (nepravdivé reči) sa volá „zápalkár“. Zápalkár je rozšírený druh ľuda ktorý všetko a všetkých na okolo zapaľuje. Zápalkár potrebuje k svojmu životu obete z čoho vyplýva že je to parazitný organizmus. Jeho obete sú neľútostné a opakovane zapaľované zápalkami a len silný jedinci jeho zápalkám ujdú a zachránia si zdravé nezapálené myslenie. Jeho klamlivé(zapálené) reči vás zaručene ohromia a často aj nahnevajú. Tam kde sa odohrávajú zápalkárové príbehy, záhadne nikto nikdy nie je a všetko neuveriteľné sa stalo, keď bol zápalkár sám.

[upraviť] Výroky

Niekoľko výrokov typických zápalkárov:

„Kosil som trávu a videl som prebehnúť potkana, tak som tam strčil kosačku a celého ho rozsekal a celý som bol zasraný od krvi“.
„Takúto dvojmetrovú rybu som chytil“ (v skutočnosti však mala asi 20 cm alebo žiadnu nechytil)

[upraviť] Známe zápalky

  • Exaequet I., Zapaľovač - Prvý vládca zápaliek, obdobie jeho vlády sa predpokladá od 6. stor. P.V.T. do približne 9,72. stor. P.V.T.
  • Exaequet II., Zapalovátor - Adoptívny synovec Exaequeta I. a zároveň jeho nástupca. Vládnutie do 11. stor. P.V.T., pretože tragicky zomrel v bitke pri Počítačovej myši.
  • Levius I., Zápalka - Prvá kráľovná Zápalkovej ríše. Žila a vládla pomerne dlho (a to aj na zápalku) - do 15 stor. P.V.T. (tieto údaje sú potvrdené Drevenou kronikou vol. 1), v Ríši zápaliek zaviedla vieru v Božské Pomelo a od tých čias sa väčšina zápaliek radí k Pomelistom. Táto viera sa radí k ich národnému náboženstvu.
  • Levius II., Zápalkovátor - Ďalšia zápalka mužského pohlavia na tróne. Nepreslávil sa ničím zaujímavým. Vládol od 15 stor. P.V.T. do 17 stor. P.V.T. Bol zavraždený Samivarom XIII, ktorý ho kruto bodol do dreva.
  • Samivar XIII. - Nástupca Leviusa II., diktátor. Nastolil zápalkám kruté časy a veľa z nich zapálil. Vládol až do konca svojho života - v 18,12 stor. P.V.T. bol podpálený vo svojej vlastnej krabičke. Predpokladá sa, že vrahom bol Oheň.
  • Černihlav VI. - Meno dostal po svojom dedovi, pradedovi, prapradedovi, praprapradedovi, prapraprapradedovi, pra...dedovi a ďalších. Z otcovej strany bol postihnutý dedičnou chorobou Čiernych hláv. Je to súčasný kráľ, cisár a prezident zápaliek.
  • Sadam Am Zápal
  • Juraj Drevený
  • Samantha Ohorená
  • Sírk Norris
Necyklopedické veci
500px-Blacksmith anvil hammer svg

BaranicaBrúsny papierČiapkaDívadloDvereFrasGuličkové peroIzolačkaKladivoKobloLopataMerkurMetlaMikrovlnkaNičNonameOknoRopaSmrťfónTanierTeplomerMalé tudleVeľké tudleVibrátorVydlyZápalkyZbraneZrkadlo

Tanga