Zatmenie

Z Necyklopédia

Zatmenie.jpg

Toto je len čiastočné zatmenie

Zatmenie je stav pokusu matky prírody o očistu, to jest o to, aby sa stala tma. Keďže vieme, že zatmenie, je spôsobené iba čiastočným pokrytím temnyónmi, vieme že pri tomto jave ide iba o čiastočný pokus o likvidáciu znečistenia svetelným smogom.

Vieme, že tma je výsledkom absolútnej čistoty a vylúčenia všetkých zbytočností. Zatmenie je teda snahou o očistu. Poznáme viacero druhov zatmenia. Sú nimi napríklad:

  • zatmenie Slnka - vedci zistili, že je to jav spôsobený tým, že sa medzi Slnko a Zem vopchá Mesiac, čím je spôsobené čiastočné zneviditeľnenie Slnka a teda, napriek tomu, že by mal byť deň, je aj celkový chlad a polotma.
  • zatmenie Mesiaca - je to iný jav oproti zatmeniu Slnka. Býva dosť bežný. V tomto prípade sa medzi Mesiac a Slnko dostane Zem, čím sa zneviditeľní Mesiac a my vidíme, že v noci je ešte väčšia tma.
  • zatmenie pred očami - je to zatmenie, ktoré postihne ľuda. Toto zatmenie je dôsledkom slabosti. Napríklad po takej opici je riziko, že dôjde ku takémuto zatmeniu hneď po prudkom vstatí z ležoviska.[1] Po opici treba ísť na vstávanie neprudko. Zatmenie pred očami sa môže ľudovi prihodiť aj potom ako má nejaké tie sprosté reči. V tomto prípade zatmenie nemusí spôsobiť silnejšia osoba, ale stačí, že je to silnejšia nátura.

Uvedené zatmenia nie sú typické len na našej planéte. Bežné sú aj inde. Môžme ich vidieť aj na Venuši, Marse, Uráne, Neptúnovi, Merkúrovi a napriek určitým protestom sa dá potvrdiť, že aj na Plutovi zatmenia bývajú

[upraviť] Zatemnenie

Podobným javom ako je zatmenie je aj zatemnenie. Zatemnenie je veľmi obľúbené, lebo už starí Slováci hovorievali, že „v temných vodách sa dobre loví“. Zatemnenie je v podstate sprievodným prejavom zatmenia. Deje sa pri ňom to, že síce ešte málo vidíme, ale ešte stále vidíme dosť. Najviac vidia tí, ktorí sú na zatemnenie pripravení. Život praje pripraveným. Najviac zatemnení býva pozorovaných v obdobiach, keď sa na pultoch objaví metanol[2].

[upraviť] Zatmelenie mesiaca

Zatmenie mesiaca si netreba mýliť so zatmelením mesiaca - projektom, ktorý bude financovaný z eurofondov. Po zatmelení jám a prasklín na mesiaci bude jeho povrch dokonale hladký, slnečné žiarenie bude mesiac odrážať asi 5000 krát lepšie ako teraz, na zem sa tak "dopraví" energia v podobe slnečných lúčov, ktoré prostredníctvom solárnych panelov prekonvertujeme na eko-energiu. Odborníci z univerzity Komenského odhadujú, že týmto spôsobom sa za jeden rok ušetrí, respektíve získa viac energie, než koľko spotrebuje ruský mobilný telefón za 7 minút.

[upraviť] Poznámky

  1. Po opici nie je isté, že ležoviskom je práve posteľ
  2. Odtiaľto pochádza povera, že slnko zatemnil drak. Väčšinu metanolu totiž dodáva Likérka Drak, čo nemôže byť náhoda.

[upraviť] Pozri aj

[upraviť] Pod čárou

V iných jazykoch