Zyklonáda

Z Necyklopédia

Zyklonáda je lahodný nápoj vyrábaný nemeckou firmou IG Farben, obľúbený zvlášť v Izraeli a Poľsku.

[upraviť] História nápoja

História nápoja siaha do obdobia pred druhou svetovou vojnou. Firma IG Farben vyrobila pesticíd Zyklon - B. Ten sa stal populárnym zvlášť k jeho použitiu Národnými socialistami. Adolf H. sa vyjadril o potrebe nového nemeckého nadnápoja, ktorý by porazil západné nápoje. Ako vášnivý abstinent trval na vymyslení Árijskej limonády, ktorá by symbolizovala všetko čo znamená čistota rasy. Poveril touto úlohou inžinierov z IG Farbenu.

Pokusy s Chlorinádov, Yperitiádov a Der Coca Colou nedopadli najlepšie, spôsobili u dobrovoľníkov chemické popáleniny, slepotu, smrť a zápach z úst. Úspech sa dostavil až u pokusného vzorku B Zyklonády, technicky nazývanej aj Teplý hnis. Po odsúhlasení názvu Der Zyklonade a motta: Trinkt Zyklonade, am besten Limonade, bola Zyklonáda uvedená do distribúcie, najskôr v Poľsku a po vypuknutí svetovej vojny následne na celé územie nižších rás. Jej najväčším odberateľom boli pochopiteľne pracovné tábory.

Popularita nápoja po Druhej postupne klesala, nahradili ju iné lacné vývary ako Boľšejkola, U.S.cola, Kola západného Nemecka, DDR3 (veľmi populárny nápoj vo východnom nemecku, chybne zamieňaný za operačnú pamäť.) Na našom území pred 68´ rokom populárna Cola socializmu a po 68´ roku Polostrov Kola, náš vzor!

Aby sme sa však vrátili ku Zyklonáde. Jej výroba sa presunula do Južnej Ameriky, agenti Mosadu (pod zámienkou nejakého lovu nacistov) sa pokúsili ukradnúť recept na Zyklonádu. Sami agenti Mosadu (tejto izraelskej vojensko-potravinárskej (alebo snáď otravinárskej?) oragnizácie)sa pokúsili napodobniť neobyčajnú chuť Zyklonády, ale podaril sa im vymyslieť iba podradný nápoj, nazvaný Mazel Tov cola. O Zyklonáde sa dlho nepočulo ale v poslednej dobe začína naberať na popularite. Túto nezadržateľnú lavinu spustil v roku 2007 Horst Fuchs svojím árijským reklamným spotom, Der Zyklonade, nummer Eins in Fatherland!

Zyklonáda konečne zažila rozkvet, zrovnateľný s tím za Adolfa. Na trh prišlo mnoho napodobenín, napríklad SS Tee, alebo SS multivitamín, Ubersturbanfuhrerďzús, Judenwasser a najpopulárnejší Luftwaffen Zitron (Apfel, Birne, Kirche a iné árijské ovocie)

[upraviť] Reklamná kampaň

Zyklonáda je známa svojou útočnou reklamou. O reklamnej kampani sa hovorilo ako o Blitzanziegen (tento názov sa neskôr vžil pre bleskový postup vojsk, inšpirovaný reklamnou kampaňou, viď. Blitzkrieg)Zyklonádová kampaň bola známa svojími bezchybnými sloganmi a heslami.

Najzaujímavejšie (preložené do slovenčiny)

Kto sa to blíži? Heil Zyklonáda!

Vychladený správa z hlavného stanu: Zyklonáda je najlepšia.

Fuhrer pije Zyklonádu.

Hej Ubermench! Daj si svoju limonádu, alebo vysmaž.

Medzi najpodarenejší však patrí olympijský reklamný spot z roku 1936: Bežec, po maratónskom behu, skočí o tyči do bazénu a počas plávania vrhne oštepom a diskom a po doplávaní mu pohľadná reportérka podá fľašu Zyklonády. Športovec sa napije.

Žrádlo
Drunk BanánBryndzaCibulaCigaretyCukorDžúsDyňaGebuzinaGyrosGulášHaluškyHamburgerHotdogHovädoChliebJedKeksyKokosKumpaoKvargľaKvasená kapustaLángošLečoMedMlátoMliekoMäsoMozartove guleMuchotrávka zelenáPizzaPrasaRybie filéSamove zásobníkySviečkováŠiškyŠnicleŠpiritusSušienkyTalkneTreska v majonézeVšehodžúsUhorkaUchotrávka zelenáVajciaZemiakZyklonádaŽinčica

Súvislosti: GastropatChlastLietajúce špagetové monštrumMikrovlnkaPetr NovotnýNápojový lístokZvratky
Bryndza